torsdag 30 september 2010

Onsdag & Torsdag

"Träffade" Superstars-aktuelle brottaren Martin Lidberg vid entrén till SATS Haninge =)

Jag mötte upp Niklas och vi handlade lite i Haninge centrum, jag handlade bla två stora proteinbars och en Mivi Total Flex flaska som jag brukar ta ett par teskedar av varje morgon.
Efter detta var vi inne på en spelbutik och köpte ett begagnat ex av Rocky Legends till Playstation 2 och begav oss till SATS Haninge för ett hardcore gympass.
Vi båda gillar ju att köra med tunga vikter och det blev det också om än mestadels i maskiner.
Vi inledde med en bra uppvärmning på crosstrainer sedan körde vi igång bed sittande bröstpressar med forced reps på slutet, sneda pressar i maskin samt lite pec deck och avslutningsvis cablecross. Efter detta stod biceps på schemat och vi körde först med hantlar där jag efter några uppvärmningsset körde 6 reps med 26kg hantlarna och 3reps med 30kg hantlarna. Efter detta blev det tre set stående z-stång curl gissningsvis en vikt på 45-50kg (kollade inte så noga vad som låg på stången) efter detta bev det biceps i maskin tills pumpen var ett faktum. Passet rundades av med 8set mage i magmaskiner och 3set ryggresningar i maskin samt 2set ryggresningar i vanlig bellyback. Efter passet blev det bastu och hemfärd till Niklas. Där överraskade jag min syster och vi satt framför tv:n och tog det lugnt.

Idag torsdag spelade jag en halvtimme Rocky efter frukost som bestod av havregryn & quinoa som jag hade sesam och solrosfrön, till detta drack jag en stor kopp grönt té och en proteinshake och toppade med en matsked Mivi Total Flex. Sedan blev det hemfärd till Tumba.

Nu blir det en timmes gym på Storvretsbadet där det står ben och axlar på schemat, efter detta åker jag till jobbet på Östermalms IP och jobbar 17-19 med friidrott och kl 19.45 går mitt tåg från Stockholm C till Borlänge där jag ska hälsa på min kusin Kimmo! Ska bli hur skoj som helst!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar