lördag 2 oktober 2010

Borlänge



Hade superkul i Borlänge och ser fram emot att åka dit snart igen.

Jag kom dit på torsdagskvällen och blev hämtad av min kusin, sedan blev lite spelande av Nintendo Wii (Metroid - Other M).

På fredagen var min stora "promenaddag", då jag gick mer eller mindre nonstop i 3timmar först till Kupolen sedan Borlänge Centrum sedan tillbaka till Kupolen i hopp om att hitta den perfekta presenter. Efter detta handlade jag en stor proteinbar och två sockerfria Red bull och promenerade en kvart bort till Maserhallen där jag hade planerat att köra ett gympass för axlar och triceps. Gymmet såg helt annorlunda ut nu jämfört med hur det såg ut för ca 4år sedan då jag senast var där, tror det var 23december 2006 och då tog jag för första gången 150kg i bänkpress där, det var ett magiskt ögonblick. Då var det tillhållet för en styrkelyftarklubb och magnesian dammade i luften och det var mer "hardcore". Nu var det mer "clean" och sterilt, inte alltid så inspirerande, men det funkar =)

Jag värmde upp på en träningscykel och satte sedan igång med lite stående hanttellyft framåt med lätta hantlar. Den tunga träningen bestod av sittande axelpressar i maskin samt drag för baksida axlar med cable. För triceps blev det triceps pushdown i cable med både rakt handtag och rep från olika vinklar efter det blev det smala bänkpressar, några stående frenchpress till bakhuvudet och lätta liggande pullover med z-stång. Körde även några korta dips. Rundade av passet med tung styrka för magen med cable, stående stångvridningar samt lite crunches och ryggresningar liggandes på golvet. Riktigt skön pump i axlar och triceps för första gången på länge!


Efter detta gick jag tillbaka hem till min kusins lägenhet och skulle precis börja fixa i ordning med hans present osv när han kom hem från jobbet. När han hopapde in i duschen fixade jag i ordning allt, dvs lite "tårta" med ljus samt två presenter och ett fint gratulationskort =) Är väldigt nöjd med ena presenten (munkjacka av märket Ripcurl) då den var mycket uppskattad.

På kvällen lagade min kusin special hamburgare á la Kimmo som bestod av egenkomponerade hamburgarbiffar med både kyckling och nötfärs med röd- och gullök i. Till detta grovt hamburgarbröd, sallad, ost samt stark senap och stark chiliketchup. Supergott!

På kvällen blev det lite mer spelande av Metroid - Other M på Nintendo Wii samt när Kimmo gick och la sig såg jag på en dokumentär om andra världskriget om hangarfartyg osv på History channel.
På lördagen körde jag en liten morgonjogg innan frukost för att jag saknade att få röra på mig då jag inte joggat sedan i tisdags då jag värmde upp inför castoramat.


Nu är klockan 22.30 och jag ska jobba kl 10-12 och 15-17 på Idrottshögskolan (GIH) med minitennis och friidrott. Under rasten därimellan kommer jag köra lite egen träning på Östermalms IP, troligen lite kulkast och intervaller.



Nu blir det en bodybuildingfilm (Dennis James (Bodybuilder)) sedan zzz...







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar