fredag 8 oktober 2010

Fredag

Dagen började med att jag beställde in lite nya kosttillskott inför grundträningen. Kommer köra en period på tre veckor nu utan kreatin (har kört kreatin non-stop i 3år) för att få en bättre effekt av kreatinet när jag sedan börjar inta det om tre veckor. Kommer att under denna period använda ett par andra pre workout kosttilskott som inte innehåller kreatin (Power Performance från Self Omini nutrition samt ett NO-tillskott (Nitric Oxide) för ökat muskeltryck/"pump" när jag gymmar). Beställde även mitt vanliga pre workout pulver som är supergott och fungerar bra såväl på gymmet som på friidrottsbanan.

Efter detta begav jag mig till gymmet och körde armar:

Storvretsbadet (passet tog 55min), körde i princip alla övningarna med max 30s vila mellan seten så väldigt kort återhämtning:

Korta dips för att värma upp armbågar och få lite pump i triceps
Uppvärmning med lätta hantlar 10set 10reps olika viklar för triceps
Enarms triceps extension med cable
Dips med viktbälte: 6x15kg, 6x30kg, 6x55kg
Triceps pushdown: 5set upp till 6 och 5reps på 101kg (21kg hantel ovanpå magasinet)
Pullover med rak stång: 3set
Smal bänkpress: 5x50kg, 3x90kg, 2x1x120kg (för mycket mjälksyra för att köra fler än en reps)
Bicepscurl med hantlar: 12x6kg, 10x13.5kg, 8x20kg, 6x26kg
Biceps i maskin 5set
Enarms bicepscurl i maskin
Enarms bicepscurl mot bänk med hantel: 5x15kg och 5x21kg

Efterdetta blev det en stor proteinshake (Magnus Samuelssons Mass Gainer) och en powernap

Kl 17 började kvällspasset som började med en rejäl uppvärmning, koordination och handstående och "brytningar" upp till handstående
Passet bestod av stavhoppning i sand med 2-3-4-6 stegs ansats 5hopp från varje ansats med så styv stav som möjligt och så hög fattning som möjligt med fokus på stor böj, hoppningen skedde barfota.
Efter detta var det längdhopp med 5stegs därefter 7stegs ansats. Näst sista steget gjorde uppe på en 3cm hög låda för att skapa en rytmförändrig för att sedan hoppa från en vanlig planka. Hoppade i närheten av sex meter med den korta ansatsen, så det var lovande. Passet rundades av med nerjogg och stretching. Coach var väldigt nöjd med stavhoppningen, det innebär att akillesgrenen stavhopp blir stabilare och stabilare. Snart blir det 4m törs jag lova, 4cm kvar nu bara! Har själv som "minimi" mål att klara "dröm-4" på tävling och några decimeter högre till sommaren, men tar en centimeter i taget =)

Sov gott allihop!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar