lördag 30 oktober 2010

Lördag

På lördagsmorgonen kl 10 var det dags för ett nytt pass i Storängshallen med coach.

Passet innehöll höjd och cirkelträning, fick hoppa över den inplanerade kulstötningen pga känning av ett gammalt diskbråck som högg till direkt i första uppvärmningsstöten, men som kommer vara borta till måndag då det är sprint.

Höjdhoppet gick mycket lovande hoppade 180cm med 5stegs ansats samt 185 med full ansats och hoppade jämnt. Coach var väldigt nöjd med att jag redan är uppe på dessa höjder när vi är mitt under grundträningen och benen är långt ifrån pigga och fräscha. Hoppade ju bara som högst 184 under utomhussäsongen. Målet är att vara uppe och hota perset på 192 denna vinter.

I mitt näst sista hopp på 185 som jag rev hårfint så kände jag av diskbråcket lite grann i upphoppet och det ilade lite i ryggen, men jag ville göra ett hopp till. Då tog jag 185 och tyckte inte det blev värre. Men efter skobyte och när jag gjorde första stöten med 5kg kulan så "högg" det till vid andra kotan nerifrån vid ländryggen som ett "kniv stick" och det var bara att glömma vidare kulstötning.

Det gjorde inte ont sålänge jag inte provocerade ryggen eller gjorde något alltför påfrestande så det fick bli lite lättare cirkelträning. Benspark, stående vadhäv, bencurl, en serie ryggresningar (avstod andra varvet), benlyft i benlyftsställning, halva situps i brutalbänk (övre halvan , kunde inte gå ner till botten), rodd i roddmaskin samt dips i två varv 10-15reps av varje.

Eftersom jag inte kunde springa fortare än lugn jogging utan att känna av ryggen så kudne vi inte köra något 4min test eller träning inför 1000m heller.

Ska ta mig ner till Storvretsbadet och trampa lite motionscykel och köra lite armar för att få lite förbränning och aktivitet så man inte ruttnar här hemma =)

Passade på att se klart Rocky 2 på VHS som jag såg på tills jag somnade igår, nu är man sjukt taggad för att trampa järnet på gymmet.

Yo Adrian! I did it!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar