torsdag 7 oktober 2010

Tisdag, onsdag och torsdag

Har varit dålig med uppdateringen senaste dagarna pga för lite tid över till denna "lyx" på kvällarna. Nu gör jag istället en kort sammanfattning av det som skett sista dagarna.

På tisdagen körde jag först ett castorama kl 12.30 som gick hyfsat bra, även om jag var klart besviken med diskusen. Serien såg ut så här:

Kula: 13.98
Spjut: 61.01
Diskus: 42.90
Slägga: 33.76 (pers!)
Poäng: 2796 (pers är 2858p från oktober 2009)

Jag kände mig rätt sliten efter allt kastande och hann inte mycket mer än hem och äta och ta en 15minuters powernap innan det var dags att åka till träningen. Träningen bestod av stavhoppning barfota i sand från 2-3-4-6 stegs ansats med fokus att böja staven så mycket som möjligt och byta upp mig så många stavar som möjligt. Dessutom var det strikt förbud mot att använda klister från coach (för att bygga upp självförtroende och inte vara beroende av klister och magnesium). Hoppningen gick superbra och coach var mycket möjd och sa att jag troligen genomförde mitt karriärs bästa hopp i ett av dem med grym böj. Efter stavhoppet blev det häcklöpning i gympaskor med 5stegs rytm.

På tisdagskvällen följde jag med mina vänner Henke & Mange till deras stuga i Mariefred där det kördes bootcamp träning och paintball samt lite tv-spel och matlagning fram tills onsdag eftermiddag.

På onsdagen körde vi sedan hem till Henke där det blev bastu innan jag fick skjuts till Källbrinks IP där det väntade ett "myspass" som inte ser så märkvärdigt ut på pappret: 3x400m med 8min vila, samtliga på 55s om möjligt.

Passet gick bra i sin helhet trots lite illamående och att jag pga det inte riktigt klarade mitt uppsatta mål i sista loppet.

Hade på mina 400-ingar 55-55-58.3s (första loppet kändes helt ok, efter andra loppet började jag få en del syra i låren som inte ville försvinna till sista loppet, men värre var spykänslan i magen och i halsen fram tills sista loppet skulle gå och under loppet. Sista loppet öppnade jag i normal fart, men andra och tredje hundringen gick riktigt långsamt för jag trodde jag skulle spy, "spurtade" in sista 100m på 14.6s (liknande tider som i de två övriga loppen) och efter att ha legat ner på banan ett tag och ställt mig upp, klätt på mig överdragen och gått en bit på banan så kom spyan som ett brev på posten. Efter det så var jag seg i benen och trots ett litet uppehåll så gick det inte att köra det tänkta 1200m loppet (1200m loppet var en "bonus" som gärna fick ingå i passet, men fokus var på 3x400m). 8min är inte så lång vila efter en 400-ing så de loppen tog ut sin rätt, fighter som jag är så ville jag iaf försöka springa 1200m. Jag fick draghjälp första 400m som gick ok, men efter det började syran och segheten ta över benen och coach tyckte det var lika bra jag hoppade av loppet efter 800m då andra varvet gick för långsamt. Sagt och gjort (dvs avbröt loppet) och begav mig ner till gymmet för lite benträning. Körde lite djupa knäböj, "Ludmila knäböj" (i maskin nmed hängslen/sele), vristhopp och lite rakbens marklyft med hantlar. Avslutade med nerjogg och stretch.

På torsdagen ägde första passet rum kl 11-13 på Bosön med Mattias Sunneborn där vi körde stående höjd, kulkast (pers bakåt med 4kg 20.28 (10cm ökning), kula sant avslutade med att jag instruerade lite i diskus. Efter detta käkade vi lunch uppe i restaurangen på anläggningen varefter jag kom ner för att köra ett styrkepass. Jag körde latsdrag, rodd, stångrodd, ryggresningar och chins för ryggen samt torsotwist i maskin (sidovridningar), magmaskin, bencurl, enbens rakbens marklyft samt sittande och stående vadhäv. Passet avslutades med lång stretch. Efter detta åkte jag och handlade på lite mat vid Rudboda varefter jag åkte direkt till jobbet på ÖStermalms IP där jag och min kollega Joakim jobbade som friidrottstränare (Stockholm Sports Academy) i två timmar i regn. Efter detta blev det hemfärd och matlagning (lagade två stekta laxfiléer med chili&paprika creme fraische samt fullkorns ris och broccoli. Nyttigt och gott! Efter detta fick jag massage på vader och hamstring, riktigt skönt!

Nu på torsdgaskvällen blir det lite tittade på tv3play och kanal5play på tv-program som man missat sista dagarna pga träning, tex Superstar & Lite Sällskap =)

Bifogar lite bilder och ett videoklipp i nästa inlägg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar