måndag 18 oktober 2010

Lördag & Söndag

I Lördags körde jag ett pass kl 10-12.45 i Storängshallen i Huddinge:

Passet såg ut så här:
Lätta hopp på gymnastikmatta i sockiplast
2st varv med (12x30m olika hopp med gåvila, 3x60m i sockiplast, 8st stående längdhopp, 3st 3st jämnfotahopp (tre hopp i rad i sand))
Fotstyrka i sand 2 serier ( enbenshopp (ett varv per ben), växelhopp (från ett ben till det andra "raka ben"), vristhopp framlänges och baklänges.
Benspark (korta förebeyygande för knäna): 3x10xca80kg
Bencurl: 2serier tvåbens 2x8reps och en serie med två ben upp och hålla emot med ett ben på nervägen 6reps per ben
Pendlingar i rep
Pendlingar i räck
Nerjogg och stretch

I söndags körde jag ett pass på World Class Slussen under min rast mitt på dagen (rast på nästan tre timamr mellan tennistränarjobbet och friidrottsjobbet ute på GIH):
Powerwalk på löpband 9min (förbrännde 60kcal)
Crosstrainer 12-13min (förbrännde 200kcal)
Axlar med hantlar (uppvärmning)
Sittande axelpress med hantlar
Sittande axelpress i maskin
Utsida och baksida axlar med cable
Rotatorcuffar med cable (fyra vinklar)
Baksida axlar i omvänd pec deck
Baksida axlar/trapetzius med rephandtag med cable (upprätt rodd)
Shrugs (axelresningar) med hantlar i händerna
Tricepsextension i cablehiss med rep
Tricepspushdown med rakt handtag
Dips (fria)
Dips med vikt assistans (hjälp för att orka göra fler reps)
Triceps kickback med hantel
Triceps pullover med hantel
Bänk dips med fötterna uppe på bänk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar