tisdag 19 oktober 2010

Tisdag

Dagens första pass avklarat!

Dagens första pass på Storvretsbadet bestod av styrketräning för ryggen i 70min (inkl uppvärmning).

Passet var framsteg från förra veckans ryggpass (då 3x190 och 1x210kg i marklyft och 12reps med 15kg och 5reps med 30kg extravikt i chins) då jag denna gång gjorde 3x195kg och 1x220kg i marklyft samt 11reps med 20kg samt 3reps med 40kg extravikt i chins. Körde även stångrodd på 90kg, breda och smala latsdrag och enarmsdrag för ryggen samt som avslutning tunga ryggresningar (dropset 1: 50-35-15kg och utan vikt samt dropset 2: 35-15 och utan vikt) och "good mornings" med 33kg resp 13kg samt stående twists med 13kg stång på ryggen (ca 30reps).

Såg att coach ringt under morgonen när jag gymmade och ringde upp honom och fick höra att han ej kommer ikväll pga förkylning så jag skulle köra morgondagens 3x400m eller något motsvarande på egen hand redan idag då det inte var så smart att köra dagens tilltänkta stav och häckpass utan teknikcoach =) Vi kom fram till att pga skitväder (regn och kallt) så kommer jag troligtvis sikta på att köra ute på något spår på någon raksträcka typ maxa 5x45-60s och sedan köra 2minuters intervaller typ 7x(2min löpning-2min jogg-2min promenad).

Nu skall jag in till stan och köra onlinespel (Starcraft Frozen Throne: ENFO med två kompisar) vid Skanstull (Playz) och sedan blir det följa med grabbarna som smakråd när de shoppar eller tittar på kläder. Efter det hem och på med träningskläder och ut i spåret.

Nu kör vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar