tisdag 26 oktober 2010

Tisdag, supernöjd med dagens två pass!

Jag känner mig som en skådis som följer manuset till en actionfilm, eller en musiker som spelat en låt efter noter och alla tonerna satt klockrent!
Jag kunde köra precis den träning jag ville och önskade idag, utan hämningar av min vänsterarm. Superskönt!

Dagens två pass såg ut så här:

Pass 1 (Storvretsbadet):

Roddmaskin 5min
Marklyft: 10x60kg, 5x90kg, 5x130kg, 3x160kg, 3x200kg, 1x225kg (målet var att öka 5kg från förra veckans marklyftpass då jag körde 3x195kg och 1x220kg och det gick ju finfint!)
Latsdrag breda framför och bakom huvudet (kunde inte riktigt gå ner med handtaget hela vägen till bröstet då det kändes lite i vänsterarmen, men kunde helt klart köra på bra ändå om lite kortare reps).
Chins
Sittande rodd i maskin (dyna för bröstet) upp til hela magasinet 100kg+10kg hantel ovanpå (6reps)
Enarms hantelrodd: 2x6x42kg explosivt
Ryggresningar/bellyback: 2st dropset (60-40-20kg och enbart kroppsvikt) klarade 8reps med 60kg vilket jag var nöjd med, sedan ca 3-4reps per vikt efter det)
Enarmsdrag uppifrån med cable sittandes på golvet: 7x40kg och 7x70kg

Pass 2 (Storängshallen):

Jogging 1300m med ryggsäck till pendeltåget
Promenad 900m till hallen
Jogging 400m inne i hallen
Benpendel
Lättare stretching och koordination
Stavhoppning i sand med 4 och 6 stegs ansats totlat 15st hopp (hoppade grymt bra, har aldrig böjt en stav så mycket, coach mycket nöjd så teknike var bra)
Häck: 2x5 häckar 99cm med femstegsrytm, 2x5 häckar med kortare avstånd trestegsrytm från stående start, 3x5häckar från startblock med trestegsrytm (min bästa häcklöpning någonsin, supernöjd)
Längdhopp: 3st hopp från 5stegs ansats och 3st hopp från 7stegs ansats (ca 625-630cm)

Istället för enbart stav och häck som vi normalt kör på tisdagar ville jag komplettera med längd då det inte är någon träning med coach förrän på fredag, så det passade bra att köra lite nu när han var på plats.

Imorgon eftersom coach inte kan närvara på passet funderar jag på att inleda dagen med lite knäböj på Storvretsbadet under dagen och på kvällen ska jag och Niklas till Stockholm Armwrestling klubb och få lite inspiration. Niklas ska bryta arm och jag ska vara med som åskådare pga skaderisken, efter detta ska jag (ev Niklas också) till Storängshallen och köra lättare spänt och intrevaller. Närmare bestämt lite mångsteg och typ 8x200m med 1min vila gärna under 30s på alla om möjligt.

Nu blir det lite vila och återhämtning framför datorn med Starcraft 2 och några klassiska Worlds Strongest man tävlingar =) Såg för övrigt filmen Over the top (1987) med Sylvester Stallone tre dagar sedan och den var liak bra som jag mindes (armbrytning) och idag såg jag på dagen filmen Pulling John (2006) om armbrytarlegenden John Brzenk (som för övrigt han också meverkade i filmen Over the top där Stallone hade huvudrollen). Mycket inspirerande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar