onsdag 13 oktober 2010

Onsdag

Kände att jag behövde vila kroppen lite efter att ha kört relativt tungt på gymmet sista tiden, så jag vilade fram tills kvällspasset. Kvällspasset gick grymt bra och är faktiskt så nöjd med det att det är ett av de bästa passen jag någonsin gjort, kanske inte resultatmässigt, men pyskiskt. Som alla vet så är ju 400-ingar ganska så tuffa och ibland kan det räcka med ett lopp för att man ska må skit, men när det är tre lopp på schemat med begränsad vila (i detta fall 10min) så vet man att man kommer må VÄLDIGT dåligt efteåt. Förra veckan körde jag ju 3x400m med 8min vila (hade nog upp emot 10min vila inför sista loppet) och hade då 55-55-58.3s och målet var ju att göra 55:or på alla tre loppet, vilket jag ju få inte klarade då sista loppet gick segt. Denna vecka ville coach att jag skulle ge det ett nytt försök.

3x400m vila 10min: 53.8s-55.0s-55.1s (att jämföras med förra veckans 55-55-58.3s) en sänkning av totaltiden för loppen med 4.4s, det är rätt mycket det. Jag är nöjd med att jag höll psyket och vägrade sakta ner, stolt över mig själv. Efter sista loppet hade jag ju så mycket syra att jag mådde illa varje sekund jag inte låg ner på banan på rygg. Jag försökte ställa mig upp, men orkade inte stå. Fick på mig kläder och gick en bit sedan fick jag lägga mig ner igen. Efter ett tag började jag må illa och fick besöka en soptunna för en "pizza", sedan började det släppa i benen och illamåendet försvann. Då blev det dags att gå ner till gymmet för ett tungt benpass. Först uppvärmning med lätt cykel och djupa teknikböj med kvastskaft och skivstång uppe på raka armar sedan "Ludmila maskinen" där jag körde tunga 4:or och 6:or (knäböj med sele) efter detta tunga vadhäv och lite hamstring rehab samt smidighet/rörlighet för bröstryggen och avslutningsvis lång stretch i bastun.

Imorgon kl 11 blir det träning med Sunneborn ute på Bosön där vi kör lite utmaningar i kula samt jag har bett honom springa 1000m med mig i hyfsad fart för lite flås.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar