söndag 10 oktober 2010

Söndag

Jobbade 9-12 på GIH (mini tennis)sedan körde jag egen träning på Östermalms IP och på gymmet på GIH följt av jobb 15-17 (friidrott) inne på GIH.

Passet såg ut så här:
Jogging 2-3min följt av uppmjukning
Bakåtkast 5kg kula 10st (frös om fingrarna och inga bra träffar alls, 74cm under årsbästa och 97cm från pers) 17.23m
Framåtkast 5kg kula 10st (klart godkänt då det var pers med 28cm!) 16.58m
Inkast 3kg kula 4st (ej mätning)
Inomhus på gymmet på GIH:
Styrka för armbrytning/biceps/underarmar med hantlar och skivstång, tunga reps 2-3-4-5-6reps olika vinklar med stöd mot bänk.
Situps, torso twist i maskin (fullt magasin), stånde twists med 8kg medicinboll, liggande "vindrutetorkare", ryggresningar i bellyback.
Totalt tog passet ca 80min allt som allt.

När jag kom hem på kvällen blev det mat och sedan tittade jag på Rocky 5 på original VHS =) Imorgon är det först tandhygienist (skrapa tandsten, pga att jag äter nästan konstant) sedan ett tungt bröstpass på Storvretsbadet ca kl 13 sedan sprint/spänst på kvällen i Storängshallen kl 18.15-20.00. Beroende på den aktuella dagsformen så kanske jag får ändra mina mål, men så här i förväg är målet att lyfta ganska så tungt i bänkpress (utan passare), målet är 3x142.5kg eller gärna 3x145kg samt göra 10-11reps med 42kg hantlarna i sned hantelpress (de tyngsta på gymmet). Det vore ett steg i rätt riktning i styrka för bröst, då jag senast jag körde bröst mesda lite med tunga vikter och körde mer på kontakt (då endast superstikta långsamma 6x115kg i bänkpress) och passet innan det körde jag inte mycket tyngre, men gången innan det gjorde jag ju 1x165kg i bänkpress. Målet för denna vinter är att öka det resultatet lite grann, men först och främst generellt öka i alla strykeövningar i hela kroppen, framförallt benen. Men för att kunna öka måste man först komma upp på persnivåer sedan kan man jaga NYA pers =)

Återkommer med rapport!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar