tisdag 12 oktober 2010

Måndag

Bröstpasset gick fin fint och jag uppnådde målen jag satt upp.

Jag ville ju göra 3x142.5 eller gärna 3x145kg i bänkpress samt 10-11reps med 42kg hantlarna i sned hantelpress. Det blev 3x145kg i bänkpress och ytterst ytterst nära 3x150kg i bänkpress (gjorde två ganska lätta reps följt av att jag "fastnade" vid tre fjärdedelar av den tredje repetitionen och låg kvar och kämpade, men då det inte gick att låsa ut armarna fick jag ge mig och ta ner stången =) I sned hantelpress blev det 11reps på 42kg hantlarna (tyngsta på gymmet). Körde lite andra övningar också, men inget där man direkt mäter styrka, uten det var lite olika vinklar med kablar, hantelflyes på snedbänk samt pec deck, rundade av passet med triceps.

På måndagskvällen var det sprint och spänst på schemat och det gick också fint. Vi körde inomhus och det såg ut så här:

Stegringslopp 60m
Ett submax "flygande 30m" på 3.11s
3x60-40-40m (totalt 9st lopp) 3min vila mellan loppen och serievila 10min jag hade 6.56s på snabbaste 60m och 4.41s på snabbaste 40m tidtagning manuellt första fot (på 40m var det nytt pers med två hundradelar, hade även 4.45 och 4.46).
4st stående längd (301cm)
Vertikalhopptest (ställa in höjdhoppsställning så att man precis kan stå upprätt under ribban, sedan höja ribban successivt tills man inte längre kan hoppa och nudda ribban med huvudet) jag klarade 72cm vilket var pers (hade 68cm på samma test förra vintern).
4st 10steg i gympaskor (29.60m) fokus på bra teknik.
2x50st bensprattel med expander liggandes på mage (gummiband).
Nerjogg och stretch.

2 kommentarer:

  1. Låter som att utvecklingen verkligen går framåt!

    Fortsätt kriga och inga nya skador så kommer resultaten snart komma!

    SvaraRadera
  2. Den mesta utveckligen sker på Bosön torsdagar kl 11 ;)

    SvaraRadera