måndag 25 oktober 2010

Måndag - pass 1

Första passet för dagen som var planerat innehålla först och främst blev av, men men itne så tunga vikter som jag kanske hoppats på.
Körde på ca 70% i alla övningar och körde mycket rehab för rotatorcuffar samt körde biceps/triceps och underarmar på slutet ca 10 set av alla te muskelgrupperna intensivt. Totalt tog passet ca 60-65min inkl uppvärmning (5min på motionscykel samtidigt som jag körde gummiband för axlar) så det var effektivt.
Som övninagr för bröstet körde jag sneda hantelpressar, raka och sneda bänkpressar, pec deck, cable cross och armhävningar mellan två bänkar (djupa). För triceps blev det rep extensions, enarms pushdown, triceps kickback, triceps extension med hantel samt "Lasse special" knästående pressar och "pullover" lutandes mot en skivstång som står i skivstångsstället. För bidceps blev det hammercurls med hantlar, hammercurl i bicepsmaskin och för underarmar finger/handledscurls med en viktplatta i vardera hand, stång curls ut till fingertopparna, hantel curls ut på fingertopparna underarmarna uppe på bänk.

Efteråt blev det totalt 25min promenad t/r till affären för att inhandla en hel flaska cola light på fantastiska 1,5liter =) Rena rånet då de hade överpris på den, men men gott att dricka när man spelar Starcraft 2 på datorn. Nu piper ugnen min ugnsbakade torsk med broccoli och mina ugnsgrönsaker och potatiskklyftor är klara.

Ikväll blir det sprint och lättare spänst i Storängshallen, hoppas vänsteraxeln hänger med så jag kan springa för fullt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar