måndag 4 oktober 2010

Söndag & måndag


I söndags blev det jobb på GIH med först minitennis 10-12 sedan körde jag ett eget pass på Östermalms IP som såg ut så här:


Jogging 2000m på 9.55min (körde fram och tillbaka på en 100m bana i lugnt tempo)

Lätt rörlighet, smidighet

Ett par accelerationer och vristhopp

Kulkast bakåt 4kg: 19.75m

Kulkast framåt 4kg: 18.25m

Inkast 3kg kula: 14m

"Stående diskus" med 3kg kula: 28.06m

Stående höjd: 150cm

Höjd med 5stegs ansats i gympaskor: 170cm

Intervaller 8x110m med 20s vila, behaglig fart 19-18-17s.

Stretching


Efter detta jobbade jag 15-17 på GIH med friidrott där barnen körde cirkelträning.

Efter detta åkte jag till mina vänner Henrik & Magnus och vi handlade lite mat och tog det lugnt. För min del blev det kyckling pastasallad, cola light och lite godis. När kl var 23 körde vi tre tillsammans en "midnight training session" ut till Enskede IP. Vi joggade till IP:n (2.5km) och körde trappträning och cireklträning innan vi joggade tillbaka hem.


På måndagen körde vi tre ett gympass på Henriks jobb (GE) där vi körde bröst och biceps och jag avslutade med träningscykel varefter vi bastade.


Nu på måndagskvällen blir det sprint/spänst med coach ute på Källbrinks IP, det första grundträningspasset med coach sedan "viloveckan" jag haft nu efter tiokampen i Gävle. Ska bli kul och skönt att komma igång med hårdkörningen =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar