lördag 9 oktober 2010

Lördag

Dagen började kl 9.15 då min vän Magnus plockade upp mig i Alby för bilfärd till Flen till en armbrytningstävling.
Tävlingen började med invägning kl 11 sedan började själva tävlingen 12.30 med klass Vänster följt av Höger, det finns tre olika klasser: Novice, Klass 1 och Professional. Magnus tävlade i klass Professional i viktklassen -77kg.
Det är inte bara storleken på biceps som avgör hur bra man är i denna sport kan jag intyga, även om Magnus också ligger inne med grymma klubbor så hade inte jag en chans mot honom.
Magnus in action uppe på scenen under Flen Arm Fight IV

Efter hemfärd och mat (blev en lång dag kom hem kl 19) så blev det tittande på lite motivationsvideo och sedan ut i natten för mitt intevall/spänstpass.
Kl 21.30 gick jag ut och jag kom hem 22.40 så 70min tog det allt som allt med stretching.
Inledde med lätt jogging till platsen och sedan körde jag igång direkt.
Passet såg ut så här:
42min non-stop intervaller (7 serier med 2min max löpning-2min jogg-2min gång och upprepa utan vila). Jag kom i snitt 575m varje gång på 2min löpningen sedan kom jag sammanlagt 500m varje gång jag körde jogg och promenad tillbaka. Total avverkad distans på 42min var 7525m, vilket kändes rätt bra då jag verkligen inte sparade på krutet under löpningen och dessutom så var inte joggen tillbaka någon form av "stå och stampa på stället" typ, utan det var helt ok driv där också för att vara vila. Kände mig helt enkelt starkare än jag brukar under vilan på denna typen av lopp. Stäckan var på asfalt och innehöll en uppförsbacke på ca 50m (åt båda hållen).
Efter dessa lopp blev det lätt jogg till en grusplan där jag körde 10serier olika hopp med 7hopp i varje serie (tex mångsteg, jämfotahopp, galoppsteg, enbenshopp och indianhopp).
Efter detta en kort lugn nerjogg och lite stretching.
Nu blir det sängen för det är uppstigning kl 6.45 börjar jobbet kl 8.45. Jobbar 8.45-12.05 sedan rast till kl 14.45. Därefter jobb 14.45-17.05. Ska hinna med lite kulkast på rasten på Östermalms IP.
Sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar