torsdag 21 oktober 2010

Torsdag

Dubbla pass på Bosön och riktigt riktigt nöjd med att det börjar "släppa" i kula igen. Är tillbaka på rätt sida om 14m igen trots att jag kände mig sliten i kroppen, grymt nöjd!

Pass 1 Bosön kl 10.55-12.55:

Basketuppvärmning med "Sunne" följt av jogging
Kula 6kg stillastående 4st (ingen känsla, stannade på 14.00m)
Kula 6kg glid 4st (ingen känsla "tappade ut" de tre första kring 14.5m sedan gjorde jag iaf hyfsade ca 15.5m i fjärde (sista) stöten.
Framåtkast 4kg 18.05m (3st)
Bakåtkast 4kg 20.25 (min stabilaste serie 20.05-20.25-20.25)
Frivändning (hängvändning): 5x20kg, 5x50kg, 3x80kg, 3x100kg (första från häng och de andra från golvet).
200m på 29s uppvärmning
600m med sikte på lugna 1.35min som föreslagits av "Sunne". Jag drog första varvet på ca 29.0s sedan tog "Sunne" andra varvet på ca 32s och jag drog sista varvet på ca 33s. Totaltiden var 1.34,6s och kändes grymt lätt. Vi ska tävla mot varandra i Sätrahallen i december på 600m och tränade lite inför det. Mitt mål är att sätta pers med en sekund (mitt pers från december 2009 är 1.27,70 just i Sätrahallen på Vinterspelen).
Efter loppet blev det lunchbuffé på Bosöns restaurang följt av lite avkoppling i 20min på bänken vid simbassängen.
Efter lite avkoppling blev det ny uppvärmning med typ 8min motionscykel och lite koordination innan jag begav mig till kulringen (igen) och körde med 7.26kg kulan.

Pass 2:

Kula 7.26kg stillastående 13.01 (10st stötar)
Kula 7.26kg glid 14.20 (10st stötar) längsta stötarna var de tre sista (13.99-14.05-14.20) övriga (13.70-13.80)
Fotstyrka (gå på insidan-, utsidan av foten, gå på tå och häl mini vristhopp i olika riktingar, fotstyrka i sandgropen (bla vristhopp framlänges, baklänges samt stå och balansera på ett ben samtidigt som man blundar).
Maxning i chins: 26 strikta reps (hela vägen ner till helt utsträckta armar och hanan tydligt ovanför räcket).
Bencurl (hamstrings): 2 set, första setet var ett långt set med en massa tvåbens och enbens curl, samt excentriska curl (typ 25reps) andra setet var tungt 6reps
Hamstring rehab
Nerjogg, stretch och bastu

Efter detta åkte jag till Östermalms IP och jobbade två timmar, dagens grenar var höjd och häck som jag instruerade barn i åldern 6-10 år i.

Kl 22 ringde Magnus Westberg och ville kolla om jag fått träningsvärk sedan armbrytningen igår. Jag tränar ju aldrig armbrytning och är därmed rätt oavn att jobba med just de musklerna så jag konstaterade att: "Ja framförallt i vänster armbåge, har strålat ner i handen halva dagen, men släppt nu fram mot kvällen, men höger arm är det lugnt med lite trött i handleden bara och efter några kulstötar hade jag "klickat" ut armbågen så det var inga problem med höger :)" Magnus sa att det borde kännas en del då vi gick på ganska hårt och det brukar kännas dagen efter ett tufft armbrytningspass oavsett vilken nivå man ligger på. Jag var dock inte öm i Infra Spinatus vilket Magnus är, sa att armbrytningen passar mig bätrte vintertid då jag inte kastar spjut, men jag får en kick av träningen för armbrytning och ny inspiration. Så länge jag inte skadar mig så är det ett bra komplement,d essutom så avbryter vi alltid ifall jag kommer i någon konstig vinkeln och "vägrar ge mig" pga skederisk, så det enda man kan råka ut för är rejäl träningsvärk =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar