fredag 24 september 2010

Höstmångkampen i Gävle

Ikväll åker jag till Gävle tillsammans med IFK Tumba, vilka jag kommer att bo och tävla med hela helgen, precis osm förra året.

Jag gillar stämningen och alla minnen man har från Gunder Hägg stadion, tog bla mit första senior SM-brons där i tiokamp 2003 och har satt några personliga rekord där genom åren i både de enskilda grenarna och i tiokamp. Detta känns som min första "riktiga" tiokamp för året då jag hade tränat och förberett mig bra inför SM i Huddinge, men bev sjuk tre dagarn innan och tävlade trots tveksam hälsostatus, vilket gjorde att jag var mer eller midnre småförkyld i hela två veckor efter den tävlingen. Kändes som jag inte riktigt kunde prestera på den nivån jag så gärna ville. Nu känns det som att jag har fått bedriva den träningen jag velat och är frisk och har inga skadekänningar eller annat som hindrar mig. Målet är att göra bättre resultat i varje gren jämfört med SM i Huddinge. Den gången såg ju serien ut så här: 11.65(-2.0)-653-13.51-184-52.13-16.28(-1.0)-41.31-393-59.99-4.42,87 och gav 6894p. Förra året hade jag 185p mer i Höstmångkampen dvs 7079p och det är jag på jakt efter att slå.

Återkommer efter helgen med en rapport om hur det gick.

Nu kör vi! Mvh Lasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar