torsdag 17 juni 2010

Lägerjobb

Denna vecka har jag varit helt slut och för upptagen för att blogga, med att jobba med somamrläger vid GIH. Jag har jobbat på Multisportcamp där jag ansvarat för friidrotten måndag-torsdag kl 9-16, således har det endast blivit egen träning på kvällen. Har aldrig någonsin flexat så mycekt biceps och magmuskler som jag gjort de sista två dagarna på lägret, barnen mer eller mindre krävde att få klämma och titta minst en gång i kvarten bägge dagarna. Sedan blir man ju lite generad när barnen "släpar" med mig till sina föräldrar när de blir hämtade och ber mig visa magen och spänna biceps för dem (typ "mamma, mamma titta på stark-Lasse, känn här!) =)Har kört armhävninagr med tre barn på ryggen, lyft vikter, kastat "turbo-spjut" så att armen nästan "trillat av" när barnen bett mig visa hur långt jag kan kasta, jag har brytit arm med säkert 20barn och jag har kört dragkamp mot massor av barn.

Förutom den "träningen" har jag kört egen träning på kvällarna med coach ute på Källbrink.
I måndags såg passet ut så här:
3st stegringslopp
80-60-40m med 4min vila serievila 10min
80-60-40m med 4min vila
Stående längd (310cm)
5steg med fyra stegs ansats
Häckhopp

I tisdags:
Höjd med 3stegs ansats
5x400m terräng (69-63s) med 2-3min vila
Styrketräning för benen 45min (framsida lår, baksida lår, vader)

I onsdags:
Stavhopp med 15m ansats, mjuk stav, (gummiband 385cm)
Spjut, stillastående och med 3stegs ansats
(körde 20min bicep+triceps hemma i cablemaskinen efteråt)

Ikväll (torsdag) blir det gym 60min följt av att jag ska titta på finlands-tv där de visar "de ungas elittävlingar" (typ 17års GP tävling) i friidrott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar