fredag 11 juni 2010

Skönt kastpass i regnet

Vaknade kl halv nio av att det ösregnade ute, "mysigt" tänkte jag. Jag som planerat att köra kast ute på förmiddagen. Två timmar senare hade regnet nästan helt avtagit och jag cyklade ut 20min till Rödstuhage IP i Tumba och satte igång med uppvärmningen. Rejält kletig och blöt om skorna av att ha sprungit på blöt kolstybb körde jag lite smidighet. Passet såg ut som följer:
Bakåtkast 6kg 6st (16.31) blött!
Stående kula 12st (5st första för att "knäcka ut" armbågen) (14.53)
Kula 6kg med glid 6st (16.05) slutade då jag kände att jag fick till en bra stöt under de förhållandena, min tekniskt bästa stöt på mycket länge.
"Stående spjut" med bouleklot (723g) 20st som längst 56.55m (ont i armbågen så det var godkänt att bara vara 2.2m från pers)
"Stående diskus" 10st med 2.75kg kula
Spjutstyrka med gummiband
Rehab för axel med gummiband
Rehab för armbåge genom underarmsträning
Cykel hem 20min

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar