måndag 21 juni 2010

Måndag

Efter att ha jobbat från kl 9-16 vid GIH med Multisportcamp för barn mellan 6-15år så åklte jag till Källbrinks IP och tränade med coach Bosse.
Idag var det sprint och spänst på programmet.
Eftersom jag hade vart öm i baksidan veckan innan och bestämt för att ta en lugnare vecka löpmässigt för att ge baksidan en chans att läka ihop bättre, bestämde jag att jag kör gräslopp och ökar försiktigt lopp för lopp, utan att gå på för fort. Jag körde gräsdiagonaler och de kändes så bra så jag bestämde mig för att köra två lopp på bana i gympaskor. Jag körde 60m och 40m med tidtagning första fot (submax) och hade 6.7s resp 4.6s. Tiden på 40m tyckte jag var riktigt bra då jag inte exakt minns vad jag haft som allra bäst, men hade bra tryck och var avslappnad. Efter loppen körde jag 3st 5steg med fyra stegs ansats i gympaskor, häckhopp 2x2x5häckar samt 5st stillastående längd (årsbästa 311cm). Kändes otroligt bra i benen, speciellt i kontrast till hur det kändes förra veckan. Känner att jag har en otorligt bra grund och är fysiskt precis där jag bör vara som tiokampare, det enda som står i vägen för en grym tiokamps-serie är min hamstring muskel och ett par veckors kvalitativ teknikträning i tex häck. Känner att jag har verktygen som krävs för att göra 7500p, sedan återstår det att se om jag får chansen att göra en tiokamp denna säsong (drömmen är att kunna köra mångkamps-SM och Höstmångkampen i september) eller inte.
Det är såklart många faktorer som avgör vad slutpoängen i en tiokamp blir, tex: hur lång period jag fått köra oavbrutet utan skadebekymmer, status på skador, väder och vind samt "flyt" (marginalerna på sin sida).

Imorgon väntar ett pass på kvällen med inriktning kast för att låta baksidan vila och dels för att ta ikapp lite missad mängdträning i kast. Målet är ju trots allt först att vara i toppslag i september, så att dra ner på mängd är inte aktuellt ännu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar