måndag 28 juni 2010

Senaste veckan

Jag har hunnit med en hel del senaste veckan, men jobbat så mycket så jag inte hunnit uppdatera.
I onsdags körde jag 6x300m på 48s med 2min vila följt av maxning på 1888m elljusspåret i Huddinge på nytt pers 7.02min. Efteråt styrka för bröstet.
I torsdags körde jag styrka för benen efter jobbet och åkte efteråt till Borlänge för att fira midsommar med mina kusiner.
Jag kom fram strax efter midnatt och vi gick och la oss direkt då jag skulle upp tidigt och köra mitt träningspass (ute i Tallsmon i Borlänge).

Jag körde stilalstående diskus 1.5kg i medvind och lyckades ändå persa med en meter till 45.90. Efteråt blöev det stillastående kast med bouleklot 723g där jag nådde dröm-60(!) för första gången, närmare bestämt 60.5m tidigare pers var 58.75m. Det mest positiva var att jag inte alls hade ont i armbågen, och forstätter det så här och baksidan blir bra kan jag snart utmana 70m-linjen i spjut (just nu har jag 5.49m kvar dit från premiärtävlingen i Vallentuna).

Direkt efter träningen åkte jag och min kusin Kimmo raka vägen till Äppelbo där min andra kusin har en stuga med tillhörande bastu och båt. Vi bastade och firade, även om jag fick några blodsockerdalar av all energidryck så piggande jag till efter en powernap. Dagen efter var jag ute och joggade 20min och körde rehab och bålstyrka utomhus på gräset. Efter det blev det en fisketur med båten där jag fick ro ut ca 20-30min till vassen där gäddorna låg och lurade. Jag drog upp en gädda på 1.2kg och Dennis drog upp en på ca 0.7kg. Vi upplevde "storm of the century" då vädret slog om till storm med enorma vågor och ösregn när vi var mitt ute på vattnet. Det enda som gällde var att snällt flyta med vågorna och hoppas att båten inte skulle välta. Efteråt gick vi genomblöta in i bastun och värmde oss =)
På söndagen blev det en 45min promenad ut till Mellsta camping där vi spelade mini golf. På kvällen blev det hemfärd till Stockholm. Kom hem kl 23.20 och körde 15min på hemmagymmet varefter det blev (endast)5,5timmars sömn och uppstigning inför dagens jobb (fystraänare för tennis och fotbollsspelare i åldern 9-14 ute vid idrottshögskolan bakom Stadion). Efter jobbet åkte jag hem och åt en bit mat (fisk) och tog min prestationshöjare och begav mig till gymmet för ett styrkepass för bröst och triceps. Är helt klart nöjd att kunna köra på de vikter jag gjorde då jag knappt hunnit med att köra styrka de sista två veckorna pga allt jobbande och att jag prioriterat friidrottsträning (löpning, spänst och kast) den lilla tid jag haft på kvällarna framför gym. (bänkpressen idag var iaf helt ok 10x90, 6x110kg, 7x130kg, 3x140kg då jag bara mäktade med 5x115kg och 3x125kg i onsdags förra veckan efter intervallerna och rndan på terrängspåret)

Bilder kommer från de senaste dagarna när jag får lite mer tid, kanske ikväll eller imorgon efter jobbet och första träningspasset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar