måndag 21 juni 2010

Lördag & Söndag

I lördags fyllde man gubbe = 30 och fyy vad jag kände mig som en gammal friidrottare just då, men dagen efter var jag som vilken ungdom som helst då formen var på topp.

Lördagen tillbringades med fiske (vi var 13pers) i Åkers Kronopark (ädelfiske) från kl 9-15 sedan blev det raka spåret till Nykvarn och restaurang Greken där vi alla åt en fin måltid. För min del blev det vitlöksbröd, oliver, spett med kyckling och kött, jätteklyftpotatis, tzaziki, rött fruktvin/cider samt grekisk sallad.
Fick några fina presenter bla i form av en LED platt-tv, en frisörväska med trimmer och sax och klipptillbehör samt presentkort på Intersport, upplevelsepaket och fiskegrejjer.

På kvällen efter lite förfest hemma hos mig begav jag och min kusin oss ut till slussen och utestället Debazer där vi tillbringade natten. Vi kom hem vid kl 5 och jag mådde väl sådär =)
Dagen efter blev det fiske och en lång promend med min kusin innan han åkte hem till Borlänge. På kvällen tänkte jag dra ut på en liten joggingtur och hade väl inga direkt superhöga förväntningar på att dagens löpform skulle vara på topp. Till min stora förvåning stannade klockan på 11.27min på 3km eljjusspåret (pers var innan 11.37 och årsbästa 11.56). Öppnade ganska hårt och efter 2-3min blev det ganska tungt och jag kämpade och tyckte det kändes segt, tittade aldrig på klockan så jag hade ingen aning om hur fort det gick vid de platser jag normalt tittar på klockan på, utan tänkte att jag kanske kan göra 12-blankt om jag tar ut mig fullständigt, det är ju trots allt "dagen efter".
Jag spurtade på och det kändes inte som något speciellt lopp utan som en vanlig runda och jag såg att klockan stannade på 11.27 när jag kom i mål och var så himla glad och kände att "äntligen" är jag i mitt livs form i någonting iaf, att man kan få ett kvitto på att man inte är "handikappad" ("kroniskt skadad") och krigar förgäves. Efteråt joggade jag hem för ett "toabesök" och efteråt blev det jogging ca 600m till slalombacken där jag körde tre lopp upp till toppen med gåvila ner (41-40-39sekunder, gåvilan var 1.50min-2min), bra syraträning. Efteråt jogagde jag till konstgräsbanan och körde 8st 30s joggingintervaller med 30s gåvila (30s loppen gick i 600-800m fart) följt av 6x55m submaxsprint med gåvila (7.2-7.0-6.8-6.6-6.4-6.4s) följt av jogg hem och stretch och massage på vader och hälsenor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar