fredag 6 augusti 2010

Bra kvällspass

Kvällspasset gick superbra och jag kunde hoppas tav trots eller tack vare att jag hade mitt fotstöd på och jag gjorde fyra hopp med 23m ansats och luftade 395cm och det fick räcka. Sedan blev det häck 6st häckar med stående start med en halv fot kortare avstånd och jag sprang väl ok, första gången med så "långa" avstånd sedan skadan men känslan fanns iaf där stundvis vilket är lovande. Avslutade passet med bålstyrka, fotstyrka och stretching och hade kramp överallt kändes det som först krampade axlarna när jag körde stavhopsparmhävningar sedan fötterna/tårna när jag körde fotstyrka och sedan krampade skinkorna när jag körde stretching, mysigt! Kul med kreatin, man blir explosiv men kramper får man räkna med =) Fast jag har ju kört kratin mer elle rmindre non-stop i fyra år så lite kramper har man fått stå ut med då och då =) Kramperna blir mer påtagliga då man svettas mycket och blir en aning uttorkad så man ska inte enbart skylla på kreatinet.

Nu väntar en myskväll framfö tv:n med DN-galan och direkt efter Kalevan kisat (finska mästerskapen där det är dag 2 för tiokamparna (i Finland kör man tiokampen samtidigt som individuella grenarna på finska mästerskapen).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar