torsdag 26 augusti 2010

Torsdag - kvällspasset

På kvällen blev det höjd, 300m och diskus på Källbrinks IP.

Körde stillastående höjd följt av några hopp från fem steg och avslutade med ca 8 hopp från full ansats. I sista hoppet fick jag på en riktig pärla (men ribban låg bara på 180 hela passet) där jag seglade högt högt över. Jobbade med att hitta en bra rytm i ansatsen och inte korta ner de sista stegen inför upphoppet, vilket jag tyvärr har tendens att göra. När det stämmer blir det högt, annars så tappar jag fart och har högsta höjden 10-20cm innan ribban.

Efter höjdhoppet hade jag i förväg planerat att trycka ett 150m lopp i princip maxfart, men pga dåliga yttre förutsättningar, kyla, motvind och jag inte ville riskera någon skada så körde jag några lätta stegringar och spontant traskade jag bort till 300m starten. Jag hade långa tights och långärmad och hade ingen speciell plan utan tänkte bara jag springer så får jag se vad det blir och körde ett submaxlopp över 300m och fick tiden 36.3s vilket jag var mycket nöjd med då jag inte tog ut mig fullständigt och reste mig relativt fort efter målgång (var trött i 1minut efter loppet sedan fullt återhämtad i princip om än lite lite syra i låren, men inget märkbart) och traskade bort till höjden och packade ner sakerna för att kunan gå ner till diskusringen.

Nästa gren var diskus där coach ville att jag skulle visa upp en stabil kastning utan att vara för petig med tekniken, det viktigaste var att jag hade bra balanss och stod kvar i ringen. Jag körde 4st stilalstående "diskus" med 3kg kulan (ca 28.7m) sedan blev det "vanlig" diskus (2kg).
Jag körde två stycken stillastående kast 38 resp 38.5m sedan körde jag totalt 6st kast med rotation (2 diskusar åt gången). De första två kasten var 43 resp 43.3m sedan ett misslyckat på ca 39 följt av 43.5m sedan hade jag 45.3 och 45.6m i de sista två kasten och var nöjd och valde att inte kasta mer då jag hittat den känsla jag ville, dessutom var det redan rätt svalt och massor av blodtörstiga mygg ute =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar