fredag 20 augusti 2010

Bra sista genrep


Som ett sista genrep inför söndagens SM tävling i spjut körde jag ett pass spjut ute på en äng i Tumba.
Jag gjorde 12st stillastående kast och 5st kast med 8stegs ansats (från grus i gympaskor). Som längst nådde jag 50.40 stillastående (sidovind) och 60m med ansats. Känns helt ok med tanke på det underlaget och avsaknad av spikskor, trycket i armen var ok med tanke på att jag körde bara två timamr efter att jag vaknat och kroppen inte hade "vaknat" ordentligt (kände mig småseg och inte så explosiv).
Efter spjutkasten så blev det ett spänstpass på 15min där jag körde jämfotahopp i trappor, nedhopp, vristhopp samt några simulerade häckhopp (utan häckar) och då hade kroppen hunnit vakan och jag kände mig spänstigare än på länge.
Skönt att få sova ordentligt det gångna natten och det blir skönt att kunna stiga upp ett par simmar senare varje morgon än man tvingats göra den senaste tiden. Nu kör vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar