tisdag 3 augusti 2010

Kula, diskus och wet vest

Idag blev det två pass, där det första var i syfte att hitta känslan i kula och diskus samt lite extra kast med övertung diskus för "extra tryck". Andra passet var min altenativa form av sprintuthållighet, wet vest. Eftersom jag inte kan köra sprint på bana i spikskor så körde jag dessa i en bassäng med flytväst.

Passen såg ut så här:

Pass 1, Rödstuhage IP, Tumba kl 15.15-17.15:

Cyklade till arenan 20min
Koordination
Stretching
Bakåtkast 6kg kula 16.93 (6st)
Stillastående stöt 6kg kula 14.65m (seg, stötte bra men fanns inte det där "lilla extra") 6st
Glidstöt 6kg kula 15.90m (stötte stabilt teknisk, men seg i ryggen av marklyften igår) 8st
Stillastående diskus 2kg 39.49m (5st)
Diskus 2kg med rotation 43.50 (12st) tekniken kändes stabil första tre kasten sedan kom jag in i en dålig balans och "tappade" ut de flesta på 41.5m (kortaste var en på 39.5m resten över 41m)
Diskus 2.5kg stillastående (svarvad metallplatta som är formad som en diskus, men vikten ej födelad likadant som i en diskus, mer svårkastad): 33.30m pers! (tidigare pers var 32.93 har kastat några gånger per säsong med denna senaste 4åren) 5st
Diskus 2.5kg med rotation 36.00 (pers är 37.10 från två år tillbaka) oerhört svårt att hitta rätt tajming och få diskusen i ett bra läge. 10st, Ger bra kaststyrka.
Cykel hem 20min


Pass 2 (Storvretsbadet, Tumba), kl 19.15-19.45:

Wet vest intervaller "maxsprint" 3x25s, 3x35s, 2x15s med ca 2min vila mellan varje "lopp"
Wet vest spänst, studs på botten av bassängen: vristhopp, mångsteg, jämnfotahopp
Simning 125m (Bröstsim utan att använda benen (med wet vest på ) simning utan wet vest: 25m bröstsim, 25m bröstsim med bensprattel, 25m simmandes på rygg med armar och ben i X position sedan föra in armar mot sidan och föra ihop benen för att skapa fart framåt, 25m vanligt ryggsim)
Bastu 15min (stretching i bastun)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar