tisdag 17 augusti 2010

Distriktsmästare

Nu har alla Distriktsmästerskapstävlingar slutförts (vid tre olika tillfällen) och med facit i hand efter kvällens tävlingar så kan jag summera mina insatser på följande sett:
1st guld (diskus)
3st silver (110mh, stav, spjut)
1st brons (slägga)

Ikväll var det ösregn och riktigt dåliga förutsättningar och resultatet blev därefter, dock gjorde jag det jag kom dit för, tog en massa DM-poäng till klubben. Dessutom gjorde jag tjuvstart på 200m och blev diskvalificerad =)

Har varit sjukt seg och sovit riktigt dåligt sista tiden pga allt jobb och tidiga monar och sena kvällar och var däför iaf lite halvnöjd med känslan i benen under stegringsloppen och provstarten på 200m, känns som jag börjar få lite tryck i löpningen igen. Det blir bra det här med lite vila från jobb och slit (efter torsdag denna vecka har jag drygt två veckor jobbfritt med 100% fokus på träningen och sömn. Då skall jag trimma till toppformen och finslipa de grövsta tekniska bristerna och få ihop "det vinnande paketet" (harmoni mellan explosivitet, uthållighet, teknik och psyke), då skall jag minsann visa att jag trots min allvarliga skada som inte är återställd till 100% ännu samt ett par mindre skador kan prestera på hög nationell nivå i tiokamp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar