måndag 16 augusti 2010

Senaste dagarnas träning


Eftersom jag jobbade hela förra veckan och utöver det jobbade lördag-söndag och kommer att jobba måndag-torsdag denna vecka är det svårt att klämma in all den träning som jag egentligen vill. Då är det skönt att ha vältränade arbetskompisar som man kan träna med direkt efter jobbet.
Efter en dags jobb på GIH (Idrottshögskolan) under lördagen blev det "utmaning" i ringar följt av gräsintervaller, kast med boll och avslutningsvis ett gympass på 75min på SATS Odenplan.
Gräsloppen körde jag tillsammans med Johan Szabo (fd tiokampare pers 7051p bla 49.4 på 400m och 4.21,8 på 1500m i tiokamp samt innehavare av junior världsrekordet i 20kamp), hans bror Martin samt min alltid lika vältränade kollega Johan L. Vi körde 10st snabba gräsdiagonaler ca 70m med joggvila på kortsidan ca 30m. Efter att ha pustat ut en stund körde vi 10st gräslopp till där vi mer eller mindre maxade en långsida ca 70m och körde gåvila tillbaka. Efter detta kastade vi lite "spjutboll" och 1kg plastkula samt körde en maxning i chins. Jag och Johan L fortsatte sedan till SATS Odenplan där vi körde ett ryggpass med rejält med bålstyrka på slutet. Dagen efter kände jag träningsvärk i fotvalven av alla gräslopp =)
Kvällspasset under söndagen efter jobbet körde jag på Källbrinks IP:
Jogging
Koordination
Häckgång
5st 100cm häckar med femstegsrytm
5st 100cm häckar med trestegsrytm (stående start)
110mh (10st 100cm och en halv fot kortare avstånd) med stående start
2st resp 3st 100cm häckar från startblock
110mh (10st 100cm och en halv fot kortare avstånd) från startblock, coach tog tid 15.5s manuellt
Kula 7.26kg stillastående
Kula 7.26kg med glid (kände mig riktigt sliten i ländryggen)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar