tisdag 31 augusti 2010

Tisdag - tävling

Kvällstävlingen på Källbrinks IP gick helt ok med de förutsättningar jag hade, inga superfräscha ben direkt och det var kallt under höjdhoppet.

Stavhoppet som var första gren gick bra och jag är nöjd med den hoppning jag gjorde till och med det nya uteperset 385 (390 inne (2010)) som jag tog med säkert 2dm luft. Mina hopp var stabila och jag tog 355-365-375-385 med luft i första sedan tapapde jag känslan lite och fick inte riktigt farten med mig i upphoppet och alla tre försöken på 395 blev därför helt misslyckade. Dock ett bra besked inför helgens tiokamp.

Andra grnen var höjd vilket började direkt efter stavhoppet och jag hittade inget flyt i ansatsen under inhoppningens två hopp som jag gjorde och litade på att jag skulle hitta flytet under tävlingen. Inledde med 174 vilket jag tog i sista med luft och stod över till 180 vilket jag också tog i sista med luft. Nästa höjd var 185 vilket jag rev på hårfint två ggr, men som blev för mycket denna dag. Gjorde ett extrahopp där jag fick på en bra maxhöjd med rev hårfint på nervägen, vilket gav förhoppningar om att det kan bli iaf en hyfsad höjd på mångkamps-sm med fräschare ben, förhoppningsvis några grader varmare och mer adrenalin i kroppen.

Rundade av dagen med att köra lite medicinboll och sedan handlade jag mat för kvällen och tog tåget hem. Nu blir det en film följt av lite spelade av Starcraft II och lite inspelad tiokamp från OS 2004 på video som inspiration (brukar flera kvällar i veckan spana in olika mästerskap som jag spelat in för att komma i rätt stämning och tagga till inför träningar och tävlingar. Det jag tittat på sista tiden är tiokamperna från VM i Osaka 2007, VM i Helsingfors 2005, VM i Paris 2003 samt OS 2008 i Peking och just nu tittar jag på OS 2004 från Athen (varje inspelning är ca 4timmar, vissa är på 7timmar och då kanske jag tittar igenom två-tre grenar i sträck).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar