måndag 23 augusti 2010

Måndag - trippelpass

Idag blev det tre pass och sammanlagt 6timmar träning, allt gick precis som jag hoppats, dvs jag fick självförtroende i de grenar jag behövde det.

Pass 1 (2h40min inkl cykel) Rödstu Hage IP, Tumba:
Cykel 20min till arenan
Jogging och koordination
Bakåtkast 6kg kula (6st) 16.89
Stillastående stöt 6kg 3st (ej max)
Glidstöt "teknik" 6kg, gjorde ca 12st stötar med fullt fokus på att göra ett bra tekniskt utförande och inte bara "vräka på" för att komma långt. Hittade självförtroende och en bra känsla.
Stillastående diskus 2kg 5st (39.80)
Diskus 2kg med rotation (8st) 45.12 (kortaste på 42.5m resten ca 43.5-44m)
Stillastående "spjut" med bouleklot in i nät 20st
Stillastående "spjut" med bouleklot (723g) med mätning: 57m (7st)
Stillastående "spjut" med 2kg kula 29.20 (5st)
Ett par kast med 200g boll
Cykel hem 20min

Pass 2 (55min) Storvretsbadet, Tumba:

Uppvärmning med kvastskaft och lätta hantelpressar på plan bänk
Styrka bröst och armar
Bänkpress (3x100kg, 3x120kg, 3x140kg, 2x147.5kg, superduper nära på 3:a på 147.5kg)
Snebänk (3x80kg, 3x90kg, 3x80kg)
Sneda flyes med cable (2x6reps)
Sned hantelpress (5x42kg)
Triceps pushdown (upp till 6x90kg)
Smala dips med viktbälte (2x8x20kg)
Biceps med hantlar (upp till 8x20kg)
Biceps i maskin (2x6x25kg)

Pass 2 (2h10min) Källbrinks IP, Huddinge:

Jogging ca 3km från Huddinge med ryggsäck på 17min
Koordination, stretching och stregringslopp
Stavpendling
Stavhopp totalt 8-9st hopp med tävlingsansats klarade 410 utan att nudda gummibandet
Höjd med 5stegs ansats 2st
Höjd med full ansats 3st (luftade 182 och avslutade för vänster baksida kändes sliten)
Nerjogg

Massage på baksida lår, vader och hälsenor på kvällen (30min)


Det jag är mest nöjd med är känslan i diskus där jag hade bra balans i alla kast och att diskusen kändes "lätt" =)
Är även nöjd med stavhoppet där jag bytte upp till den stav som jag persade med i vintras och efter det inte hoppat med pga skadan och nedkortad ansats. Provade hoppa med den staven på Stadion förra veckan, men då kunde jag inte hoppa med den. Idag flytatde jag ut ansatsen två steg till i stav och är nu ute på 28.7m vilket endast är två steg kortare än min tävlingsansats från i vintras. Nuu hoppar jag dock bätrte teknisk än i vintras (pendlar lite bättre och kan därigenom hoppa högre trots att jag har ca 5-10cm lägre fattning än i vintras). Känslan i höjd var också bra, hoppade med full ansats och kände mig ganska lätt i kroppen, men valde att avbryta efter ett fåtal hopp pga att jag kände mig sliten i vänster baksida lår (ej den skadade sidan) och inte ville riskera något.

Det som närmast står på programmet är häck, längd och 300m samt lättare benstyrka imorgon samt vila på onsdag (eventuellt diskus). Får se hur det blir dock då det enligt prognosen har lovats regn och stormvindar tisdag och onsdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar