fredag 13 augusti 2010

Tävling på Stadion

I tisdags tävlade jag på Stockholm Stadion och gjorde där "come back" på 110mh efter skadan i vintras samt utöver det tävlade jag i stav och spjut. Eftersom detta var första gången jag sprang över höga häckar (106.7cm) för första gången sedan februari så visste jag inte riktigt hur det skulle gå och framförallt om kroppen skulle hålla, dessutom har jag endast tränat på kortare avstånd. Nu gick det lite över förväntan och jag var supernöjd med min insats, som väntat blev det lite kämpigt mot slutet av loppet (då jag för att inte fresta på skadan för mycket endast tränat med upp till 6st häckar och det ju är 10st häckar i ett 110mh lopp).

Mina resultat:

110mh 15.99 (+0.5)
Stav: 380 (gjorde två försök på 400 och avstod sista för att hinna värma inför spjut)
Spjut: 60.88 (avstod sista omgången för att jag kände mig sliten i rygg och armbåge).

Spjutresultatet var lite i underkant enligt mig själv och berodde delvis på dålig sned/motvind samt att kände mig sliten efter en lång dag på jobbet och direkt till tävlingen samt att ryggen blev trött efter stavhoppet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar