fredag 2 april 2010

Diskus ute i lervällingen



Eftersom det var så fint väder ute ville jag ut en sväng till och leka diskus, för det är verkligen så det känns just nu. Jag kan inte kasta med rotation pga skadan och jag kan inte trycka på riktigt fullt ut med höften i utkastet stillastående, så det blir liksom lite kraftlösa kast med 99% arm och 1% höft. Jag gjorde 8st kast innan jag tyckte det fick räcka. Dels för att det var riktigt tråkigt att gå runt i lervällingen och det var ett helt projekt att göra diskusarna (2st) rena och få av sig all gyttja från gympaskorna och sedan ställa sig på grusig asfalt och kasta. Dessutom efter 2kast dök ett par "jackass" personer upp med sin hund och började kasta och sparka bollen så att hunden skulle springa runt och jaga. Spontant ville jag be dem dra åt "h*l*vte", men eftersom jag ändå kastade så pinsamt kort att jag bokstavligt talat skämdes över att kasta iväg den där 2kg metallskivan när folk stannade och tittade vad man sysslade med för konstigt. Hade jag vart stabil kring 60m hade jag vågat mig på ett "Ricky Bruch" vrål och flexat med bröstmusklerna, men nu när man lägger ut skivan på 35m stillastående så ville jag bara hem och skämmas.
Nästa gång skall jag kasta på lägret i Spanien nästa vecka och då blir det inte i någon lervälling och i vinterkläder utan i enbart hotpants eller string, näe men korta tights och bar överkropp är det "kit" jag ska gå runt i hela dagarna, på kvällen kanske en bicepskramande piké åker på om man ska ut och skaka rumpa ;)

Detta var nog förmodligen ett av de minst motiveande diskuspass jag haft någonsin i hela mitt liv. Men gör jag 35m med bara arm, så börj jag göra 40m om jag "får på benen" som en viss gotlänning bosatt i Växjö brukar säga.

Nya tag och nya utmaningar! Här näst väntar en 45min vila framför datorn skall spana in någon serie typ MonsterQuest sedan blir det "långpromenad" (totalt 60min) till affären och sedan hem och laga mat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar