lördag 10 april 2010

Lloret de Mar

Kort sammanfattning av dagarna som jag hittills tillbringat har i Spanien.
Jag har kort dubbelpass alla dagar och inledde riktigt skont med pers i staende kula och staende diskus och nytt pers i spjut med tre stegs ansats. Jag har kort en massa "sprint" och intervaller av olika slag. Ett pass inneholl bla 11x300m i snitt 48.5s i jobbiga vindforhallanden vilket jag tyckte var ett gott formbesked. Ett pass inneholl 100-100-80-60-100-100 dar jag hade 12.6s eller motsvarande fart pa 100m i alla lopp vilket ar jattestora framsteg fan de ca 16s per 100m jag hallt innan lagret. Jag "joggade" latt pa den tiden och tror jag ar god for tider i niva med pers om jag trycker pa max, vilket jag kommer gora nar benet lakt fardigt. Mycket trapphopp och medicinboll har jag kort ocksa. Pers i medicinbollstest (fram-bak-inkast-dubbelstot ihopraknat.)

Nu skall jag se pa fotboll pa tv, Barcelona skall spela om 7min.

/Lasse "snart tillbaka"

1 kommentar:

  1. Barca vann och det var bra att du fick bekräftat att styrkepassen har get resultat.
    Pratade med Kimmo och han sade att du hade inte din bästa dag när ni var på krogen.
    Man kan inte vara på top jämt, eller?

    Jag fattar inte hur du kan träna så hort med den skadan!!!!

    SvaraRadera