onsdag 28 april 2010

Onsdag

Idag inleddes dagen med en morgonjogg innan frukost (kl 8.50) dels för att bli av med lite stelhet i vaderna från gårdagens intervaller samt som lite extra kardio/förbränningsträning.
Jag sprang ett elljusspår (terräng) på 3km tillsammans med min vän Tommi, vi körde på relativt hårt och sluttiden blev 12.53, vilket är ok på den backiga banan, har gjort en dryg minut bättre som bäst.
Efter joggingturen blev det lång stretching av framförallt vader.
Sedan blev det en stabil frukost med fiberhavregryn, linfrön, kanel sedan grönt té, vattenmelon, en skiva protein&frön bröd med ost, tomat och gurka. Utöver det blev det lite multivitaminer, Vemma vitaminjuice, omega-3 samt en proteinshake (100% whey). Tittade på filmen "Legion "(2010) och laddade inför dagens gympass. Filmen var grymt bra och inspirerande.

Gym, Storvretsbadet 11.15-12.40, körde triceps och framsida lår. Körde bla pushdown, smalbänk, extensions från pannan med rep, bänkdips och kickback för triceps. För framsida lår blev det benspark och knäböj. Körde 8set benspark upp till 10reps med hela magasinet (100kg)+25kg hantel ovanpå, i knäböj är jag inte uppe på några monstervikter ännu, dels för att jag inte kan gå så djupt som jag vill pga hållfastheten i den skadade hamstringmuskeln samt att jag int e kunnat köra så tungt sedan skadan. Nu körde jag 5x6reps upp till 140kg ner till 90grader, går jag djupare än så så sträcker det läskigt mycket i skinkfästet och jag är inte villig att "chansa".

Nu blir det två timmars tennistränarjobb följt av gymnastik i Storängshallen med coach kl 18.45-20.45.

Over and out /Lasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar