onsdag 7 september 2011

Onsdag

Igår tisdag körde jag ett pass med stav och häck på Källbrinks IP kl 18.15-20.00 dvs ett ganska kort pass, men konsist.

En bra uppvärmning följt av pendlingar med stav och hopp från kort och mellanlånng ansats, gummibandet på 4m. Jag gjorde mitt livs bästa pendlingar och jag gjorde flera bra hopp om än att jag var lite feg i de första hoppen med min mjukaste stav för att jag var rädd att den skulle gå av då jag senast jag hoppade (i tiokampen i Holland) hade en "telefonstolpe" och nu alltså höll igen lite i de första hoppen, vilket gjorde att jag blev passiv och itne fick farten med mig i hoppet. Efter någrea "fegishopp" så började det fungera och jag bytte till en styvare stav.

Efter stavhoppningen blev det häcklöpning, solen var på väg ner så det var rätt mörkt, men jag klarade mig helt ok =) Jag körde samtliga lopp över tre häckar, men i första loppet körde jag med femstegs rytm mellan häckarna för att få en känsla för häckpassagerna.
Jag sprang min bästa häcklöpning någonsin enligt coach, bra attack framåt och bra häckpassager. Det blev totlat 6x3häckar (sprang med 100cm häckar mot normala tävlingshöjden som ju är 106,7cm).

Ikväll (onsdag) blir det castorama med min systers man Niklas. Ser fram emot det om än risk för regn. Det har regnat hela morgonen, men jag hoppas att det "regnat av sig" och är uppehåll och torrt när det är dags för tävlingen! Rapport kommer!

/Lasse krydd

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar