torsdag 15 september 2011

Torsdag

Idag körde jag endast styrka på morgonen för att låta kroppen återhämta sig från hoppen och benträningen sista tiden, då träningsvärken infinner sig i övre delen av hamstrings och rumpan (garanterat Borzowhoppen i backe och på barkbana två resp tre dagar sedan).

Styrka biceps och mage:

Körde ca 20set biceps bestående av 6st övningar och repsantalet låg på 6-8st
Körde sittande enarms preachercurl med cable, bicepsmaskin (scottcurl/preachercurl), stående bicepscurl i cablemaskin, stående hantelcurl, koncentrationscurl (armbågen mot låret, sittandes) och hammarcurls.

Magstyrkan bestod av lite benlyft hängandes i räck (raka benlyft samt "cirklar" med benen), bugningar med cable knäståendes på bänk, crunches på golvet med fötterna 90grader uppe på bänk, stående twist (bålvridningar) med stång på ryggen och stående enarms sidolyft med hantel.

Imorgon fredag blir det jobb 8-17 samt mer jobb då jag ska ha möte med killen som jag är kontaktperson till samt hans föräldrar ca kl 18-21? sedan blir det lugnt med träningen även lördag och söndag då jag kommer vara i Uppsala och hjälpa till att planera inför min kompis bröllop där jag ska vara bestman.

På måndag ska jag börja träna sprint med en grupp från Hammarby med lovande juniorer som bla deltog i Nordiska mästerskapen samt finnkampen på 100 resp 200m, för att få en nytändning i min snabbhetsträning. Planen är att försöka köra två ggr i veckan med dem för att få fart på mina ben =) I övrigt kommer jag köra övrig teknik och grundträning med coach Bosse. Styrkan kör jag själv som vanligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar