söndag 11 september 2011

Spjut!

Idag på förmiddagen ökade jag på mitt pers i spjut med 51cm till 66.02!
Detta skedde i samband med en castorama tävling som Huddinge AIS arrangerade.
Jag hade serien 61.09-66.02-62.75-x där 66m kastet var en urladdning och det var svårt att ladda om och fokusera så kastningen i de två efterföljande kasten var inte så lyckade.

Jag är itne förvånad över resultatet i sig, men däremot att det skulle komma just idag, när jag var så sliten. Igår sprang jag nämligen ett 2000m lopp på bana och hade 6.53min och efter det körde jag lite stegringslopp och lättare spänst. Jag hade träningsvärk i vaderna och kände mig inte superpigg i benen idag när jag tävlade, vilket syntes i kula där jag stanande på 14.20, vilket iofs är ett ganska bra reultat för mig med tanke på att jag började tävla kl 9.45 och kroppen inte hade hunnit "vakna". Spjut som var andra gren och började ca 10.45 var jag mer vaken inför, men kroppen var ju sliten från gårdagen.

Spjut är den gren som jag får mest poäng för när jag jag jämför mina personliga rekord i tiokampsgrenarna. Jag får 829p för spjut (66.02)i jämförelse med 606p för stav (396), min näst sämsta gren är 1500m där jag får 701p (4.36,71) enligt poängtabellen. Relativt sett till de andra tiokamparna är jag förhållandevis stark på 1500m och ser absolut inte det som en svag gren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar