onsdag 4 november 2009

Comeback som konstnär




I måndags kväll kände jag mig lite små risig och på tisdags morgonen kändes det som att en förkylning var på väg att bryta ut. Jag tröck i mig allt som fanns hemma, c-vitaminbrus, omega-3, multivitamin, frukter, grönsaker, grönt té, Coldrex och tog en sockerfri energidryck och begav mig till jobebt en snabbis (90min friidrottstränar jobb i hallen kl 9-10.30) sedan åkte jag hem och tyckte det kändes sådär, men ville inte pressa kroppen och "chansa" så jag v alde att avstå dagens två pass (styrka på dagen och stav på kvällen) och stannade hemma och målade en tavla (70x50cm) med tema Guitar Hero som jag sedan gav bort samma kväll. Jag målade med akryl på premium duk. Köpte även en burk Carotenoid Complex* av märket GNLD som Nadja säljer för att försöka "skrämma iväg" förkylningen. Superprodukt måste jag säga, rekomenderas.

Kände mig såpass bra att jag körde 45min fys hemma på kvällen med gummiband och kroppsvikt som motstånd. Bla enbensknäböj, bål och biceps samt lite knästabilitetsövningar.

Kände mig mycket bättre idag när jag vaknade och hade läkarbesök hos Stefan Blomberg på Stockholm Active Clinic på Lidingö där jag undersökte mitt vänsterknä/bursa och skall tillbaka fredag den 13:e (freaky friday) och gå igenom övningar med sjukgymnasten Sebastian Isacsson.

Jag körde styrka för ben och rygg på badhuset, så här såg passet ut:

Motionscykel 3min
Benspark 6serier (12-10-8-8-7-7reps sista setet på hela magasinet)
Knäböj, nästintill fulldjupa: 8x60kg, 5x90kg, 5x130kg, 5x155kg
Knäböj, halva: 5x170kg, 3x200kg
Hack squat: 5x70kg till botten
Bencurl: Två ben upp ett ben ner (5reps per ben, lätt vikt)
Sittande vadhäv: 12x20kg, 12x70kg, 12x80kg, 11x90kg, 12x70kg
Stående vadhäv i Hacksquat: 10x120kg, 10x200kg
Latsdrag smala: 12x30kg, 12x40kg, 10x60kg, 8x80kg, 8x100kg
Latsdrag breda fram: 6x110kg, 4x140kg
Chins med extravikt: 10x15kg, 10x5kg
Enarms latsdrag till bröstet: 8x30kg per arm
Ryggresningar 14reps (långsamt kontrollerat)


* Karotenoider, så kallas en färggrann familj av hälsobringande näringsämnen som finns i frukt och grönsaker… en familj med cirka 600 medlemmar! Karotenoider är de naturliga färgämnena i vår kost; det röda i tomater, det gula i squash, det orange i morötter. Karotenoider finns även i många gröna växter såsom spenat men där är de maskerade av klorofyll. GNLD Carotenoid Complex är den första och enda produkten i sitt slag. Ett naturligt tillägg som, i en enda kapsel, ger hela det spektrum av karotenoider som man finner i en hel portion av frukt och grönsaker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar