söndag 15 november 2009

Söndag del 2

Det kittlade verkligen i treäningsdjävulen inuti mig när jag satt framför datorn så jag beslöt mig för ett spontantpass löpning kl 22.40 på söndagskvällen =)
Jag begav mig ut i mörkret utan någon plan hur eller var jag skulle springa, jag ville bara springa. Jag satte på ipoden och en riktigt skön UK energy "happy hardcore/rave blandnings" mix och blev toktaggad att ösa järnet så jag bytte riktning mot asfaltslingan på 4.5km och tänkte köra igenom den på en hyfsat bra tid. Jag öppnade dock lite återhållsamt, men kände direkt att jag hade tryck i benen "bra studs i vaderna" och ingen tendens till att få syra så jag ökade farten lite och beslöt mig för att trycka på så mycket jag kunde resterande biten, jag spurtade upp för slutbacken på 300m och kände mig knappt andfådd i mål (brukar ligga ner och må dåligt i två minuter efter en maxning på spåret) och behövde inte ens böja mig ner för att hämta andan utan stod upp, tog tre djupa andetag och körde nerjogg direkt utan vila. En underbar känsla! Jag satte dock inte personligt rekord, för jag mesade bort kanske 30s första 1.5km, men har aldrig känt mig så här stark på slutet. Kom in på ca 17.45min. Joggade ner 1km och stretchade hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar