söndag 29 november 2009

Senaste dagarna...

I fredags kände jag mig lite halvtung i huvudet och tänkte att det kanske var så att jag skulle bli sjuk, men på kvällen (avstod friidrottsträningen) beslutade jag mig för att gymma ett kort men tungt pass bröst för maxstyrka, utan för mycket flås. Körde följande:
Bänkpress: 2x15x20kg, 10x50kg, 5x80kg, 3x100kg, 3x120kg, 4x140kg, 2x150kg (utan passare).
Sne hantelpress: 10x25kg, 5x36kg, 10x42.5kg
Dips (normalbreda): 5x20kg, 5x40kg, 4x60kg extravikt hängandes i bälte
Pec deck: 5x30kg, 5x60kg, 5x80kg, 5x90kg (10kg hantel ovanpå magasinet), 5x95kg (15kg extravikt ovanpå magasinet)
Mage olika övningar totalt ca 200reps

På fredagskvällen blev det utgång med Jerry och Kimmo till Ett ställe på söder. Efter stängning drog jag och min kompis Jerry hem till en tjej som vi träffa där och sov över. På lördagen blev det ilfart hem och sen iväg till träningen som började kl 13.

Lördagens friidrottsträning såg ut som följer:

Stavhopp från lång ut till lång ansats (ca 20st hopp totalt) med kort videoanalys
Höjdhopp med 5steg och full ansats
Nerjogg och stretch

Lördagskvällen var rätt soft var hemma hos mig och min vän Tommi var över och vi satt vid datorn och hade trevligt fram till halv ett. Jag somnade strax efter ett och vaknade upp kl 11.55 av ett SMS av Tommi där han undra om jag skulle med ut och springa 6km. Jag fick en halvtimme på mig att göra mig redo och hann trycka i mig en kopp grönt té, ta fettförbränningstabletter samt ta en sockerfri energidryck (Powerking). Vi sprang en runda på 6.5km på ett spår som var bitvis rätt backigt, tiden landade på ganska så precis 30min. Vilket ger en snittfart på 4.37min/km och det kändes riktigt lugnt och avslappnat bra genomblödning.
Efteråt åkte jag hem och duschade, stretchade och åt god mat. Köttgryta med sallad och kokt potatis. Ett tag efter det kom Tommi med bilen och hämtade mig och vi åkte till Heron City i Kungens kurva och såg filmen 2012 på bio. Jag "syndade" och åt ett halvkilo godis till filmen utöver en halvliter cola light och två sockerfria energidrycker. Så nu blir det 90min cardio i form av cykel utomhus samt lite lättare backlopp och promenad för att bränna bort allt det onyttiga =) Återkommer med hur passet såg ut om ett par timmar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar