tisdag 24 november 2009

Dubbla sprutor idag

Idag såg dagens första pass ut som följer:

"Plankan" 70s (var med på skoj när eleverna skulle köra 60s i samband med deras bålträning)
Bålstyrka (75reps non-stop: fällknivar, situps, rodd, benlyft, vaggan) på 55s (tog tid), utmanade barnen som jag undervisade (snabbaste eleven, Elvira, åk 8, hade 2.45min).

Efter lektionen blev det träning på egen hand med 2000m på bana i gympaskor: 7.55min
Stillastående kula 6.0kg: 14.5m 10st stötar
Glidstöt kula 6.0kg 8st stötar
Höjd med 5stegs ansats
Höjd med full ansats
Uppvärmning inför 600m loppet (200m på 32s).
600m i spikskor 1.31min (ingen "spurt" på slutet, sparade lite)
Nerjogg 700m och lång stretch

Efter passet åkte jag hem och åt en halv grillad kyckling, en avocado och en tallrik med mild lätt yoghurt och müsli samt en vitamnintablett och en tablett CLA.

En halvtimme senare nyduschad drog jag iväg till vårdcentralen och köade för att få ta svininfluensa-vaccin.
Jag passade på att ta två sprutor då jag är så "biffig" ;) Näe då, jag tog en spruta för Svininfluensa och en spruta mot den årliga influensan så nu är jag lite småöm i bägge axlarna.
Skönt inför kvällens gymnastikpass då vi ska köra mycket axlar, bla handstående armhävningar mot vägg, räck osv...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar