torsdag 12 november 2009

Onsdagens träning

Onsdagen såg ut så här för mig träningsmässigt:

Körde gym tillsammans med Tommi Vaara, men han körde igeom hela kroppen medans jag följde mitt split schema där det var dags för axlar, triceps och lite mage.

Pass 1 (Fitness24seven i Flemingsberg kl 12-13, första gången där):

Crosstrainer 5min intensivt
Uppvärmning för axlar med hantlar
Axelpress i maskin: 6set upp till hela magasinet (tungt!) ca 12-10-8-8-6-6reps
Axeldrag med cable för utsida axlar: 3x8-10reps per sida 7.5-10kg
Stående stångpressar: 3x8x45kg
Stående drag med cable för baksida axlar: 3x8reps per arm
Hanttellyft med raka armar för baksida axlar ståendes med huvudet vilandes mot ryggstöd på bänk: 10x6kg, 8x8kg
Stående hanttellyft framåtlutad, "flyes": 10x10kg, 8x15kg
Triceps pushdown: 12-10-8-6-6 reps (sista två seten tungt!)
Triceps maskin: 3x10reps ganska lätt vikt
Smal bänkpress (25-30cm mellan händerna): 8x50kg, 6x90kg
Dips: 2x15reps explosivt
Kickbacks med en arm i taget: 1x10x10kg
Magmaskin: 2x10reps
Mage på pilatesboll med 5kg medicinboll: 20reps
Sidovridningar liggands på pilatesboll med 5kg medicinboll: 20reps
Situps på situpsbräda: 15reps
Sidolyft med 5kg medicinboll som motstånd, liggandes på golvet: 15reps per sida
Duschade och promenerade till tåget. Köpte två proteinbars på pressbyrån som jag åt på hemvägen.

Hemma blev det en proteindrink, mat, surfande på nätet, en powernap och sedan iväg till nästa träning.

Pass 2:
Jogging, benpendel, stretching, handstående, koordination, stegringslopp
Löpning med stav 2x60m
Stavhopp med 2-3-4-6 stegs ansats (totalt ca 25hopp).
1x150m submax
Höjdhopp med 5 stegs ansats
En serie situps med 60st snabba explosiva reps där jag hade fötterna upphöjda på en låda.
Nerjogg och ordentlig stretch följt av en stor proteindrink på hemvägen.
Hemma blev det lite MSN chattande och två avsnitt Arkiv X i sängen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar