måndag 2 november 2009

Länge sedan jag skrev sist

Jag har inte haft möjlighet att skriva på några dagar då jag inte vart i närheten av någon dator, då jag vart ute på vift =)

I fredags blev det följande träning:

Pass 1: gym på dagen (triceps/axlar)
Pass 2: på kvällen blev det spänst och sprint i sockiplast på gymnastikmatta.
På fredagskvällen böev det även utgång (360 på vasagatan med "finska maffian").

I lördags blev det följande träning:

Pass 1: Kondition/genomblödning (löpband 3.5km), trappmaskin 10min, allmänstyrka 15min
Pass 2: Stavhopp i spikes kort ansats

På lördagskvällen (Halloween) blev det äterigen utgång denna gång tillsammans med fd klubbkompisen Thomas "Hirvo" Hirvonen ute i Upplands Väsby där vi besökte Fame och Magget.
Jag sov över hos Hirvo och på söndagen blev det en lång sovmorgon följt av Formel 1 finalen på tv sedan åkte jag direkt till mina två träningskompisar Henrik & Magnus och spelade in en låt i deras studio, grabbarna är seriösa och Henrik tar sånglektioner, jag har väl inte riktigt ännu den mest finslipade rösten, men det är alltid kul att jobba med seriöst folk, så vi körde iaf med proffsgrejjer och gjorde en tolkning av låten Hero av Enrique Iglesias, där jag var leadsinger.
Efter det fick jag skjuts till Högdalen där jag skulle träffa Nadja som slutade jobba kl 23 och jag hängde på henne hem och spelade Guitar Hero och softade lite och sov över. Stört charmig tjej den där Nadja (för övrigt nr #9 i hockeylaget jag var och tittade på förut).

På måndagen blev det uppstigning kl 9 och full fart hem till Tumba där jag hämtade ut en låda kosttillskott som kommit till posten från Gymgrossisten. Nya deff tabletter och aminosyrer så man ser ut som He-man lagom till inomhussäsongen, nu när man byggt på sig lite nya muskler, men även har ett-två kilo "gubbfläsk" för mycket. Jag cyklade till badhuset och körde 40min styrka intensivt för bröstet hann med ca 18 set och valde att köra ett lättare pass med kortare vila mellan serierna för att få "mera gjort" på den korta tid jag hade, än att ösa på tungt och tvingas vila för länge mellan seten. Blev tex 12reps i bänkpress på 90kg, 2x10reps på 70kg i snebänk, lite hantelpress/flyes och allt typ nästan utan vila alls så man kunde inte direkt köra tungt pga "syra/pump" =) Körde även pec deck och cablecross och avslutade med en serie dips.

Direkt efter passet blev det ilfart in i duschen, trycka i mig en proteindrink samt aminosyror och hoppa på bussen efter att jag packat ner träningskläder och proteinshake och fettförbränningstabletter (3st olika varianter, en för blodsocker/insulin balans, en med CLA och en som bestod av typ svartpeppar, grönt té, koffein, tyrosin och lite annat) samt några sockerfria energi drycker.

Jag jobbade tre timmar 14.30-17.30 på tennisstadion och idag instruerade jag barnen i volley och serve samt höll friidrottsuppvärmning och avslutningslekar, tillsammans med min tränarkollega Johan Lindström (skön kille som gillar att bygga muskler, respekt!).
Direkt efter jobbet blev det full fart mot Huddinge där kvällspasset hade tema tester.
Coach testade träningsgruppen på flygande 30, stående längd och 5-steg samt vertikalhopp och sen blev det lite allmänstyrka efter.
Efter passet blev det en lite speciell middag =)
Två hamburgare som av vilka en var ena hade dubbla 90g kött den andra ett kött sedan var det proteinbröd som jag stekt i olivolja och kryddat samt ett par tomatskivor mellan. TIll detta serverades en tallrik med mild vanilj yoghurt och müsli och cola light som dryck. Jag avnjöt denna brakmåltid framför datorn där jag beskådade reprisen av nya serien "Ullared" på kanal5.

Imorgon blir det först lite jobb i friidrottshallen i Huddinge följt av styrketräning på badhuset i Tumba sedan kvällspass med stavhopp och ett lite sprintuthållighet i Huddinge igen.
Sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar