onsdag 7 juli 2010

300, illamående och styrka för benen =)

Idag stod det 300ingar och kast på programmet första passet.

Passet inleddes bra med en helt ok 300-ing på 36.2s (passertider vid 100m 11.2 och 23.7 vid 200m (min snabbaste 200-ing sedan skadan) sedan något seg sista metrarna in i mål, tangerat årsbästa. Tanken var att köra 3x300m med 15min vila, men efter loppet mådde jag sämre än vanligt då det varit varmt och jag hela tiden smuttat på en energishake som nu ville komma upp. Fick spy och mådde pyton fortfarande när 15min efter loppet passerat, bet ihop och körde ett par stegringar och med en ny spya halvvägs uppe så körde jag igång det andra loppet något mindre "taggad" och optimistisk. Fick tiden 37.2s som inte var någon höjdare, men mer kudne jag inte förvänta mig efter att magen var i obalans. Efter andra loppet blev det åter dags för en spya och ännu en spya och sedan stapplade jag mig fram till en skugga och belv liggandes där i 10min innan jag reste mig upp och spydde i en papperskorg. Med andra ord helt uteslutet att köra ett tredje lopp då jag inte skulle kunnat få ut den kvalité jag räknat med. Efter att ha pustat ut lite körde jag "stående diskus" med 3kg kula (10st kast varav ett par på 29m) och avslutningsvis ca 100st kast/stötar med 3kg medicinboll.

Efter att ha kommit hem var jag utmattad och seg, orkade inte ens laga någon seriös mat utan hällde upp en tallrik med 5dl lätt yoghurt och en massa müsli och kollapsade i sängen framför tv:n. Efter att ha vilat ut lite och tagit en powernap begav jag mig till gymmet och körde 70min styrka för benen. Körde benspark (upp till 6x135kg), enbens benpress 4x4reps, enbensknäböj med hantel utsträckt ovanför huvudet 3x5reps. Bencurl 4x8reps tvåbens och 3x4reps excentriska (enbens). Körde även drag med cable för baksidan och enbens rakbens marklyft med hantel samt "draken". Avslutade passet med sittande och stående vadhäv totalt 10set. När jag kom hem satte jag mig på gräsmattan och körde 10min stretching innan jag kokade ihop en god måltid på quinoa, två laxfiléer, rödlök, creme fraische samt gräslök.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar