lördag 31 juli 2010

"Svettpass", Flowinmatta och pilatesboll

Körde ett skönt litet pass ikväll vid kl 22 direkt efter avslutad friidrottssändning på tv.
Passet som jag inledde utomhus såg ut så här:
Jogging 5min
Koordination (höga knän, hälkick "simulerade häckklipp", hoppsa)
Stegringslopp/accelerationer 5x40-50m
Trappa 3x30trappsteg max frekvens
Hopp i trappsteg 3serier
Vristhopp upp på bänk 3x5hopp
Bål-, hamstrings- och insida lårstyrka på Flowin matta (inomhus)
Pilatesbolls styrka för bålen samt fötter, knän (korta knäböj ståendes på bollen bla)

Min stukade vänsterfot gör ont som attans efter att jag sprungit några lopp och jag får hela tiden anpassa träningen efter status på foten. Räknar dock med att köra sprint, sprintuthållighet samt någon form av kast på dagen samt benstyrka efteråt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar