söndag 25 juli 2010

Grymt pass på kvällen!

Var lite orolig över hur foten skulle kännas under stavhoppet då det var just i stavhopp jag skadade den i fredags.
Coach var först lite skeptisk till om det var smart att köra stav då det regnade, men jag hade menalt stöllt in mig på att hoppa stav idag. Jag körde en bra uppvärmning och skipapde pendlingar och kort ansats och gick direkt ut på en två steg länge ansats än tidigare detta år. Ansatsen satt perfekt och jag gjorde ett hopp med den mjuka staven utan ribba följt av tre riktigt bra hopp med den styvare staven och klarade gummibandet som låg på 385 med 2dm luft, eftersom foten var lite öm och hårt bandagerad så ville jag inte hoppa vidare då jag fått de besked jag ville och gick vidare till nästa gren. Nästa gren var kula och jag var taggad för att stöta över 14m om än att jag körde med en övertung kula (typ 100g för tung) så var målet 14+ då jag hade stanant på 13.98 passet innan (med en "lagom" tung kula). Nu gjorde jag 12.59 stilalstående och 14.27 med glid och var klart nöjd. Efter det var det dags för diskus, en gren jag inte kunant träna på ett tag med rotation och ville ha ett hyfsat resultat för att känan att jag har "koll" på den grenen trots ett litet uppehåll. Jag gjorde 38m stillastående 2ggr och 43.60 (8 av 10 kast var 42-43m, de övriga två (som coach säger) "luftvärnet" modell höjd för 80m som dök ner på 41.5m ändå). Gjorde några kast med 1.75kg diskusen och hade 47.5m. Ett stabilt pass, dock känner jag att jag inte har den där "toppen" i kroppen jsut nu utan ska lägga in ett tungt bröstpass nu för att få det där riktiga trycket, samt lite "stående diskus" med 3-4kg kula för extra diskusstyrka.

Imorgon blir det två pass sedan åker jag till Gotland och komemr hem fredag morgon, lär missa typ all EM friidrott men ska försöka spela in lite på dvd:n här hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar