onsdag 14 juli 2010

Tisdagens träning

På tisdagen körde jag först ett 40min pass med inriktning på spjut. Körde kast med bollar med olika vikt på 200g(boll) -723g(bouleklot) och 2000g(kula) totalt ca 150kast efter det körde jag lite lätta spjutrörelser med gummiband för att stödja upp muskelaturen kring axeln.
Direkt efter detta körde jag 75min styrka för rygg och triceps.
Passet innehöll bla: latsdrag smala och breda, chins, ryggmaskin, enarmsdrag för ryggen, smal bänkpress, pullover med z-stång (5x57kg), dips med 20kg vikt samt triceps pushdown (5x100kg).

Efter vila i två timmar framför datorn samt en 30min powernap åkte jag till källbrink för ett pass genomblödning och kula. Genomblödningen bestod av gräslopp barfota, lätta mångsteg och hoppsasteg. I kula så gick det supersegt (kortaste stötarna på ett par år känns det som), dessutom trampade jag i en övertrampsstöt lite snett och fick en mini sträckning eller överbelastning i foten så den var lite öm och jag valde att inte stöta vidare (stötte ca 12.3m stillastående och 13.7m med glid).

Imorgon onsdag är det tävling på Källbrinks IP i stav, eventuellt höjd(beror på foten) samt troligen diskus. Återkommer med rapport.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar