söndag 25 juli 2010

Torsdag & fredag

Vilade torsdagen och tävlade på fredagen.

Tävlingen som gick på Stadion gick väl inte riktigt som jag hoppats resultatmässigt men fick iaf genomföra mitt 400m lopp precis som jag ville.
Jag tyckte benen kändes bra och hade en piggare och mer studsig känsla i benen än på länge, efter en tyngre träningsperiod följt av en HEL vilodag.

Jag tyckte det kändes bra i värmen och sprang loppet precis som planerat, men det som jag var lite missnöjd med var tiden 52.20. Men det var fler som sprang lite sämre än normalt, kanske var det inte optimala vindar då det blåste ca 2.5m/s i alla lopp och hopp kring den tid då jag startade 400m. Jag är iaf nöjd med hur jag la upp loppet och att jag fick känna på den där jobbiga syran sista halvan av upploppet som är så nyttig.
Jag var såklart trött i mål och orkade börja köra lite stegringar och liknande 15-20min efter målgång. 22min efter målgång gjorde jag min första pendling i stav och 5min efter det gjorde jag ett hopp med 19,5m ansats (min nedkortade men för tillfället aktuella ansats) i stav.
Eftersom det var en kille som gick in på 310 och rev ut sig på den höjden fick jag chansen att få igång benen tills det var dags för mig att gå in i tävlingen på 350. Tog med massor av luft i första och tyckte det kändes lovande, men så i första försöket på 370 så måste jag ha trampat snett/stämplat i upphoppet för jag hade plötsligt ont i vänster fot och kunde intre springa normalt och fick därför avsluta tävlingen (jag rev hårfint mitt enda hopp på 370).
Körde lätttre nerjogg och lätt stretch och åkte hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar