måndag 12 juli 2010

Skön start på veckan!

Dagen inleddes med ett styrkepass för bröst och biceps.
Passet bestod bla av:
Bänkpress (bla 3x142.5kg och 1x150kg utan passare)
Sned hantelpress (8x42.5kg)
Pec deck (6x80kg)
Flyes på snebänk med cable
Cablecross nerifrån upp
Bicepscurl med hantlar
Bicepscurl med stång (8x43kg)
Bicepscurl med cable
Biceps i maskin (2st drop-set)

Dagens andra pass körde jag ute på Källbrinks IP tillsammans med coach samt Paul (en ishockeyspelare) och Jimmy (en amerikansk fotbollsspelare).
Passet såg ut som följer:
Promenad
Studs i trappor
Koordination
Benprendel
Frekvensstarter (pinnar utplacerade på banan) 5x20m
Reaktionsstarter 3x20m (från olika ställningar)
Fallstarter 2x20m
Sprint 80-60-40-80-60-40m med ca 6min vila mellan loppen, satte årsbästa i alla i närheten av pers! (80m 8.67s, 60m 6.43s, 40m 4.43s (tidigare pers var 4.46s) tidtagning första fot.
Stående längd 312cm (5st hopp totalt)
5steg med fyra stegs ansats (3st)
2x2x4 häckar häckhopp
Rehab/styrka för hamstrings
"Nerjogg" på cykel
Lätt stretching

Snabbheten känns grymt bra just nu. Jag känner dock att det saknas ett par procent för att muskelfästet i hamstring skall vara 100% återställt så jag har alltid det i bakhuvudet och känner mig väl för lite väl mycket ibland kanske, men inga risker är mitt nya motto. Jag var lite öm i muskelfästet idag efter gårdagens höjdhoppstävling, men det kändes ok efter uppvärmningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar