tisdag 6 juli 2010

Tisdag - pass 3

Tisdagens sista pass körde jag på Källbrinks IP.

Passet gick superbra med framsteg i stav då jag hoppade i nivå med det högsta jag gjort på träning från en kortare ansats (19m), klarade gummibandet som låg på 405.
När jag hoppat klart stavhoppet började det regna precis när det var dags för min 120-ing.

Körde en maxning på 120m vilket gick helt ok 13.2s är ok i jämförelse med vad jag presterat som bäst efter skadan (pers är 12.8s).

Efter loppet körde jag för första gången häck sedan skadan. Körde 6x4st 91cm häckar med 3fot kortare avstånd från stående start. Kunde trycka på max i de sista loppen och tekniken var bibehållen, otroligt skönt besked, kändes skönt att klippa häckar igen efter att inte ha klippt en häck på 21veckor.

Avslutade passet med rehab för hamstrings:
5st övningar med 2-3set av varje reps på 6-14st (6-8reps i alla enbens övningar och 14reps i utfallsgång med hantlar)

Känns riktigt skönt att ha en sådan stabilitet i det jag presterar just nu, är i en tung träningsperiod och allt flyter på bra.

Imorgon onsdag är det först ett pass kl 13 på Källbrink med 300-ingar, kula, diskus samt medicinboll. Senare på kvällen blir det ett styrkepass för benen på Badhuset här i Tumba, efter detta blir det två hela vilodagar följt av tävling i helgen (kastgrenar).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar