lördag 3 juli 2010

Fredag

Dagens träning bestod av stavhopp, höjd och bålstyrka ute på Källbrink.

Passet inleddes med stillastående höjd och jag klarade 153cm med luft och valde att inte hoppa vidare för att inte bli sliten inför stavhoppet.

I stavhoppet kom jag ut på 10stegs ansats och hoppade med en rätt så styv stav, den styvaste sedan skadan och hade gummibandet på 390 vilket jag klarade. Fortfarande har jag en relativt låg fattning och inte samma tryck i ansatsen pga skadan (håller igen en aning för att minska påfrestningen).

Höjdhoppandet tog slut efter två hopp då jag blev lite öm i muskelfästet efter mitt andra hopp (flyttade idag ut till 5stegs ansats, har tidigare kört med 3stegs ansats sedan skadan) som var ett riktigt högt hopp och jag belastade därför musklerna mer än beräknat och valde avstå vidare hoppning pga skaderisken.

Passet rundades av med bålstabilitet, samt styrka för mage, rygg och sida.

Imorgon lördag blir det en tur ut till min vän Hirvo i Upplands Väsby där jag ska tillbringa helgen. Jag ska köra ett pass med stillastående spjut på lördagen på min "hemma arena" Vilundavallen (Väsby IK:s hemma-arena) varefter det blir lite slappande hemma hos Hirvo framför tv:n.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar